Au trecut cinci ani de zile de la încheierea unor licitaţii pentru asistenţă tehnică pe autostrada Nădlac-Arad, dar şi pe alte autostrăzi şi drumuri naţionale din România, iar acuzele nu contenesc să curgă. Potrivit unui raport al Corpului de Control al Guvernului, vreo zece contracte au fost aranjate, câştigătorii fiind ştiuţi cu mult înainte de semnarea contractelor. Potrivit raportului, experţi jurişti au fost contractaţi fără organizarea unor licitaţii. Cum a fost posibil acest lucru? Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a solicitat oferte de la mai multe societăţi, diminuând valoarea fiecărui contract sub 15.000 de euro, suma de la care organizarea unor licitaţii erau obligatorii. Toate cele zece contracte de asistenţă au fost încheiate la o valoare de 14.940 de euro fiecare. Societăţile care au depus oferte au fost SC Michelie Consulting Engineers Srl, SC Ab Initio Srl, Cabinetul Individual de Avocatură Antofie Diana Oana și Cabinetul Individual Ivan Elena Cristina, se arată în raportul Corpului de Control. Prima dintre societăţi prinde două contracte, a doua firmă opt contracte. Experţii desemnaţi de firmele respective au fost, surpriză!: Antofie Diana Oana și Ivan Elena Cristina.
La câteva zile după semnarea primelor contracte cu CNADNR, Oana Antofie era contractată de Ministerul Transporturilor pentru consiliere și asistență juridică la Direcția Generală infrastructură rutieră și concesiuni. Ulterior, Antofie și Ivan erau desemnate ca reprezentate ale Ministerului Transporturilor în Consiliile de Administrație de la Autoritatea Rutieră Română (Ivan), CFR (Antofie), Tarom (Ivan), apoi și la Loteria Română. În 2012 aveau să fie și referent de specialitate la Autoritatea Aeronautică Română (cu jumătate de normă, între 3.01.2012 – 15.05.2012) și consiliere cu normă întreagă ale șefei CNADNR, Daniela Drăghia (27.04.2012- 25.05.2012), se mai arată în raport.
Toate evenimentele enumerate mai sus au fost posibile sub conducerea Ancăi Boagiu, cea care era ministru al Transporturilor la vremea respectivă şi cea de numele căreia se leagă multe nereguli în proiectele de infrastructură rutieră.
Dosar la DNA
Toate neregulile descoperite de Corpul de Control al Guvernului au fost adunate într-un dosar şi depuse la DNA. Acum e rândul procurorilor să facă următoarea mişcare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!