ARAD. „Nu era nevoie de reparaţii pe drumul Arad-Oradea”; „De ce să pui criblură peste asfalt?”; „Unii şoferi nesimţiţi nu respectă indicatoarele şi circulă cu viteză prea mare”. Toate frazele enumerate mai sus au fost spuse de arădenii nemulţumiţi de faptul că, după o călătorie pe drumul Arad-Oradea, au fost nevoiţi să ajungă în service-uri pentru a-şi repara parbrizele ciobite sau fisurate. Pe DN 79, de la Arad şi până la Zerind, se efectuează lucrări de întreţinere a părţii carosabile. Pe lângă plombările propriu-zise, se toarnă şi un strat de criblură care ar trebui să prelungească durata de viaţă a drumului. Numai că şoferii prea grăbiţi sau cei total indiferenţi faţă de regulile de circulaţie au provocat o serie de mici incidente care au afectat, însă, buzunarele păgubiţilor.
Am luat legătura cu Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara pentru a întreba care ar fi cauza acestor „ploi cu pietre”, iar cei de acolo ne-au transmis faptul că, în primul rând, amplasamentul este predat constructorului, care răspunde de ce se întâmplă acum pe drum, iar în al doilea rând, şoferii care circulă în timpul efectuării reparaţiilor trebuie să respecte indicatoarele montate de firma constructoare.
„Pe sectorul de drum DN 79 Arad-Zerind se desfăşoară lucrări de întreţinere periodică. Sectoarele pe care se desfăşoară lucrări sunt semnalizate corespunzător, existând restricţii de viteză la 40 km/h, precum şi indicatorul <U41 – Semnalizarea unui utilaj în deplasare sau în lucru>, care are specificată viteza de circulaţie pe sector şi distanţa recomandată între vehicule în aşa fel încât participanţii la trafic să poată circula în siguranţă. Aceste indicatoare rutiere trebuie respectate de conducătorii auto de pe ambele sensuri de circulaţie, respectarea semnificaţiei acestora ducând la un trafic de siguranţă”, ne-au transmis cei de la DRDP. Totodată, aceştia mai spun că „lucrarea de întreţinere periodică de aşternere de straturi bituminoase foarte subţiri are rol de asigurare a unei viabilităţi corespunzătoare a drumului şi prelungeşte durata de viaţă a carosabilului. Odată cu începerea lucrării, sectorul de drum a fost predat către antreprenorul lucrării – Viarom Construct SRL – care are obligaţia şi responsabilitatea asigurării condiţiilor pentru circulaţia în siguranţă”.
Aşadar, parbrizele au căzut victime şoferilor care circulă cu viteze mari şi ridică pietrele în aer. Iar acest lucru lasă urme în buzunarele celor care ajung să repare parbrizele, o astfel de reparaţie costând, în medie, 100 de lei.
Trimite articolul
XDouă crăpături în parbriz am de săptămâna trecută, una în tur, alta în retur, să le dau papa cu reparaţiile lor!
Un drum nenorocit nenorocit de idiotii de la drumuri daca mai aveti dubii vestul salbatic oricum drumul e cu trafic de cosmar acum ca se joaca ei cu pietricele trebuie sa mergi incet lucrarile nu au nici o logica nici pt data in care ne aflam nici pt solutia aleasa criblura se va dezintegra imediat ce va fi temp negativa cine raspunde?nimeni!in vladimirescu pe dn 7 in vara au petecit au provocat iar ambuteiaje i am suportat pt ce? Gropile si santurile sunt la loc au carpit cu mamaliga…cine raspunde?vestul salbatic ca la noi la nimenea!coruptie pe paine
degeaba mergi incet ca trece pe langa tine altul cu viteza mare si arunca cu rotile criblura in parbrizele altora
urmeaza drumuri bani timp pierdut pe la service pt alt parbriz si asa mai departe
Un drum care nu necesita reparații, nu avea gropi în asfalt. Au decopertat aiurea porțiuni din drum, au decopertat doar unde era linia discontinuă pe mijlocul drumului.
Noaptea nu erau semnalizate zonele unde era decopertat (zone de câțiva zeci de metrii și adânci de 4-5 cm). Pt ce această lucrare pe un drum care era ok?
Mi-am luat si eu cateva pietricele…. s-a fisurat parbrizul.
Ma va costa 460 sa-l schimb.
Multa “sanatate” drumarilor…!!! Multa, multa, multa..!!
Pe dracu sa va ducă ca mi-a fost spart parbrizul săptămâna trecută fără sa am o mașină în fata dar mi-am luat-o de la cea care venea din contra sens. F***-va dracu
Nu uitați, cineva a spus odată: “ lucrurile făcut bine “ .
Tipic românesc
Cea mai tampita solutie aleasa sa dai cu riblura pe drum toamna cand temperaturile sunt scazute si nu se lipeste de substrat
-
Chiar nimeni nu spune nimic de zgomotul infernal din habitaclu cu “reabilitarea” cu criblura? La următoarelor tura Arad-Oradea cred ca imi voi pune antifoane.