ARAD. Atenționare pentru angajatorii și persoanele angajate care doresc să solicite înscrierea la pensie pentru limită de vârstă, pensie anticipată/ anticipată parțial sau pensie de invaliditate. Legea 76/2022 pentru completarea art.106 din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice reglementează obligația caselor teritoriale de pensii de a comunica angajatorului – în 5 zile de la emiterea unei decizii de pensionare – o informare care va cuprinde numele şi prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum şi data emiterii acesteia.
„Pentru a putea comunica angajatorului informaţiile cu privire la emiterea deciziei de pensionare, persoana care solicită înscrierea la pensie trebuie să prezinte, pe lângă documentele prevăzute de legislaţia cadru în domeniul pensiilor, o adeverinţă eliberată de angajatorul la care îşi desfăşoară activitatea la data solicitării înscrierii la pensie, din care să rezulte datele de identificare ale angajatorului: adresa, e-mail, fax, număr de telefon. În cazul persoanelor care desfăşoară concomitent activitate la mai mulţi angajatori, la dosarul de pensie se vor depune adeverinţe eliberate de fiecare angajator în parte” – precizează reprezentanţii Casei de Pensii.
Trimite articolul
Xnoaptea mintii,birocratie ,prostie tot ce vrei,’stimata” casa de pensii nu este capabila sa-si achizitioneze-sau sa produca-un programarel, care in baza cnp-ului sa-i dea acele date din arhiva proprie…asta e punem fraieru pe drumuri