Noi reguli la acordarea gradaţiei de merit după aplicarea Legii Educaţiei Naţionale. Nu foarte diferite de cele vechi dar cu ceva mai multe restricţii. Cea mai importantă este excluderea de la acordarea acestui spor salarial valabil timp de 5 ani a personalului nedidactic. Au rămas în cursă doar profesorii care au început deja adunarea de documente care se vor cuantifica în puncte. Ce anume va fi creditat cu mai multe puncte se poate afla din documentele puse la dispoziţie pe forumul isj arad, la secţiunea privată. Teoretic, fiecare director ar trebui să pună la dispoziţia profesorilor acest sistem de evaluare pentru a-şi putea calcula propriul punctaj.
„Va fi ca în fiecare an un concurs de dosare pe care le vom analiza la nivelul inspectoratului şcolar judeţean. Numărul celor care vor beneficia de aceste gradaţii, pentru fiecare catedră, va fi stabilit în Consiliul de administraţie al inspectoratului” a precizat Nicolae Pellegrini.
Cine poate depune
Orice profesor cu contract pe durată nedeterminată sau pe durată determinată dar cu trei ani vechime. Se ia în calcul activitatea pe ultimii patru ani care trebuie dovedită cu documente. Dosarele trebuie să ajungă la Inspectoratul Şcolar Judeţean Arad în perioada 15 martie- 11aprilie. Abia pe 14 mai cei care aşteaptă această majorare a salariilor pentru următorii 5 ani (25% din salariul de bază) vor afla dacă sunt sau nu pe lista celor avizaţi favorabil. În ceea ce-i priveşte pe inspectorii şcolari aceştia vor putea depune dosarele fie ca personal de conducere, fie ca personal de predare la nivelul şcolii.
Schimbări şi incertitudini
Anul 2014-2015 aduce modifcări esenţiale în ceea ce priveşte acordarea gradaţiei de merit, totul fiind calculat pe baza unui proiect. Ce se va întâmpla însă în anii 2012-2013 sau 2013-2014, după care reguli vor fi acordate gradaţiile, nu se precizează.
Citiți principiile noastre de moderare aici!