ARAD. Aeroportul Arad continuă să „sufere” şi se clasează pe penultimul loc, la nivel naţional, din punct de vedere al traficului de pasageri din primul semestru al acestui an. Asociaţia Aeroporturilor din România a făcut public un grafic care nu ne face deloc cinste: în cele şase luni, cu ajutorul curselor charter spre destinaţiile turistice şi a curselor private, aeroportul nostru a avut doar 4.076 de pasageri. În urma noastră mai e doar pseudo-aeroportul din Tulcea, care a avut 124 de pasageri în primele şase luni din 2022.
Problema cea mai mare nu este că doar în acest semestru suntem codaşii României. Problema mare este că, de ani de zile, Aeroportul Arad se zbate în „mocirla” ultimelor locuri din ţară. Indiferent ce strategie a adoptat conducerea Aeroporului Arad sau Consiliul Judeţean Arad, nu s-a reuşit atragerea unor companii aeriene care să opereze curse regulate şi trebuie să ne mulţumim cu transporturile aeriene spre Turcia sau Egipt, care operează în regim charter doar în lunile de vară.
Şi, pentru că este inevitabilă comparaţia, să aruncăm un ochi în curtea vecinilor. Aeroportul Timişoara se află pe locul 4 la nivel naţional, cu un trafic de pasageri de aproape 500.000 de persoane în primele şase luni ale acestui an. Aeroportul din Oradea nu se poate lăuda cu un asemenea trafic, dar se află la mijlocul clasamentului naţional, cu 81.394 de pasageri. Cel mai tranzitat aeroport din ţară este Otopeniul, cu 5.429.707 pasageri în primul semestru din 2022, urmat de aeroportul din Cluj, cu un trafic de 1.060.482 de pasageri, şi cel din Iaşi, cu 690.763 de pasageri.
Păcăleala Blue Air?
Blue Air ar putea fi compania care să scoată Aeroportul Arad din subsolul clasamentului. Numai că premisele sunt dintre cele mai proaste, dacă este să ne luăm după ce s-a întâmplat în ultima vreme. Compania aeriană a primit cea mai mare amendă din istoria Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, respectiv două milioane de euro, pentru că a anulat mii de zboruri. Mai mult, Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, a declarat că „Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire. Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment”.
Aşadar, instituţia naţională previzionează faptul că Blue Air se va închide. Iar acest lucru înseamnă că nu va mai opera pe Aeroportul Arad cele 14 curse regulate pe care firma şi le-a asumat. Drept urmare, cel mai probabil, aeroportul nostru va continua să se bată pentru ultimul loc cu Tulcea, din punct de vedere al traficului de pasageri.
Trimite articolul
XPai nu zicea Balcea si Cionca că o sa avem zboruri de pe aeroport. Cand judetul este condus de niste incompetenți cam asta ai.
Nu are ce sa ne mire, era de asteptat acest rezultat.
Daca Aradul ar functiona s-ar micsora substantial numarul pasagerilor din Timisoara.
Din ciclul “aici sunt banii dumneavoastra” : ar fi interesanta organigrama… AGA, Consiliul de administratie, etc. Cu venituri, sporuri, indemnizatii…
Care dintre regulile din Regulament postare și moderare comentarii le-am încălcat la ultima postare astfel încât postarea nu a ajuns vizibilă? În Regulament postare și moderare comentarii afirmați că ”Dorim ca cititorii noștri să vadă și să înțeleagă puncte de vedere diferite.” sau ”Forumul este o platformă pentru discuții, schimburi de opinii sau critică.” În virtutea regulamentului ”Nu uitați că sunteți responsabil din punct de vedere legal pentru ceea ce postați.” dacă sunt responsabil atunci publicați comentariul. Altfel am să înțeleg că, comentariile care nu vă convin sunt atent cenzurate. V-ați supărat afirmația că ați comparat mere cu pere?
profitul ii mare daca primesti bani fara sa faci ceva
daca ai zboruri, trebuie sa fi competitiv
daca esti competitiv, nu poti sa furi 😉
Aeroportul Arad este numai o vaca de muls pentru multi 😉
-
Așa este. Corect
asta am votat asta avem asa ca ….mucles
Bravo !! Aradul e în fata ! Numai ca la coada. Felicitări administrației PNL a județului.
Aeroportul din Arad, a -zburat- la Timișoara. Aradul, ar fi fost singurul sat care are aeroport.
Sunt niste oameni incompetenți, cu complexe, probabil de limbă străină. Nu înțeleg cum se uită indivizii ăștia in oglinda. Mizerabili!
Pai, daca de ani de zile aeroportul asta are ghinioane si oameni incompetenți, de ce nu-i schimba destinația intr-unul de transport marfa, sau militar?
moment oprtun pentru marirea salariilor anagajatilor de la aeroport!
Suppperrr , se va tine Drag Racing
Aeroportul vacă de muls a mafiei Falcău. Denisia directorului incompetent care taie frunze la câini. Nu vrem festivaluri de rockeri și AO a păstorite de glad Varga virgulă vrem zboruri. Acolo zboară ciorile și columbi.
Ca sa se faca bani , as propune mutarea pietei OBOR pe pista , ar putea fii deschisa NON STOP , ce ziceti ? sa poti merge noaptea sa mananci mici si langos apoi sa ti poti cumpara si haine second hand