Veşti noi dinspre Aeroportul Arad: aerogara noastră ar putea intra sub „umbrela” Ministerului Transporturilor. Analizând situaţia ingrată în care se află aeroportul nostru, dar şi reticenţa companiilor de transport aerian când vine vorba de Arad, noua conducere a Consiliului Judeţean Arad a luat o decizie radicală: va încerca să „plaseze” aeroportul către Ministerul Transporturilor. „Am ajuns la concluzia că trebuie să lăsăm la o parte orgoliile şi să gândim logic, să gândim pentru arădeni. Cred că au fost investiţi suficienţi bani din fondurile arădenilor în Aeroportul Arad. Ar fi momentul să găsim alte variante de investiţii, fonduri europene sau guvernamentale. Iar cea mai logică şi normală variantă ar fi trecerea aeroportului la Minister. Primul pas a fost făcut: aerogara a fost prinsă în masterplanul naţional de transport. Asta înseamnă că pot fi accesate fonduri europene. Acum încercăm să realizăm un studiu care să ne arate cât de oportună ar fi unirea aeroportului din Arad cu cel din Timişoara”, a declarat Claudia Boghicevici, vicepreşedintele CJA.
Începem cu un studiu
Boghicevici spune că a avut deja mai multe întâlniri cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, întâlniri în care a discutat exact această problemă. Mai mult, joi se va întâlni chiar cu ministrul Petru Sorin Buşe pentru a purta o discuţie pe marginea situaţiei Aeroportului Arad. „Am observat că avem deschidere din partea ministerului. Am purtat deja mai multe discuţii referitoare la unificarea aeroporturilor din Arad şi Timişoara, iar semnalele primite sunt promiţătoare. În primă fază, vom face un studiu pentru a analiza oportunitatea unirii celor două autogări. Dacă studiul va arăta faptul că proiectul ar putea fi unul de succes, vom continua, vom face paşii următori. Dacă, însă, studiul va indica faptul că această fuziune ar putea <omorî> Aeroportul Timişoara, atunci, cel mai probabil, vom renunţa la această idee şi vom continua să ne zbatem pe plan local”, a mai spus Claudia Boghicevici. CJA a trimis deja o adresă către Ministerul Transporturilor în care solicită o aprobare pentru realizarea studiului respectiv, iar în zilele care urmează ar trebui să primim deja un răspuns.
Avem avantaje
O fuziune între cele două aeroporturi pare plauzibilă, dacă privim prin prisma investiţiilor. Aeroportul Arad beneficiază de un terminal modern, realizat la standarde internaţionale, în timp ce la Timişoara este nevoie de investiţii pentru că aparatura şi dotările de acolo sunt deja învechite. Mingea este acum în terenul Ministerului Transporturilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!