ARAD. Aeroportul Arad continuă să ceară bani Consiliului Judeţean pentru a putea supravieţui. Dacă reprezentanţii aeroportului au încheiat anul 2019 cerând 940.000 de lei de la Judeţ, anul 2020 îi prinde pe aceştia tot „cu mâna întinsă”. De această dată, însă, se doreşte suma de 5.252.000 de lei. Banii ar urma să ajungă la Aeroportul Arad cu titlul de ajutor de stat. În anul 2019, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a emis un ordin în baza căruia aeroporturile regionale cu un trafic de maximum 200.000 de pasageri pe an pot solicita ajutor de stat, bani care să acopere deficitul de finanţare a cheltuielilor de exploatare. Cei de la Consiliul Judeţean spun că, iniţial, reprezentanţii Aeroportului Arad au cerut chiar mai mulţi bani, respectiv 5.809.000 de lei. „Din verificarea costurilor de exploatare eligibile cuprinse în calculul deficitului, rezultă că societatea a luat în calcul și cheltuielile cu amortizarea imobilizărilor corporale. În aceste condiții am procedat la eliminarea costurilor de capital”, spun cei de la CJA. Drept urmare, după ce au fost eliminat acele costuri, s-a decis ca Aeroportul Arad să primească în ajutor de stat de 5.252.000 de lei.
Doar 13 la sută
Potrivit calculelor făcute de către Consiliul Judeţean Arad, aeroportul va reuşi să producă venituri de 802.000 de lei în anul 2019. Iar cheltuielile de exploatare, fără costuri de capital, sunt de 6.054.000 de lei. Practic, Aeroportul Arad reuşeşte să producă numai 13 la sută din totalul sumei pe care o va cheltui în acest an. Şi aici nu punem la calcul acele cheltuieli de capital, de amortizare, despre care spun cei de la CJA, care se ridică şi ele la 557.000 de lei.
Cel mai probabil, chiar dacă nu au fost incluse în ajutorul de stat pe care îl va oferi Consiliul Judeţean, şi aceste cheltuieli vor fi suportate tot din bugetul judeţului, prin alocarea unor subvenţii. Mai trebuie menţionat faptul că ajutorul de stat va fi primit de către aeroport în cinci tranşe, astfel: tranșa I, în sumă de 1.300.000 lei, până la data de 15 februarie 2020; tranșa II, în sumă de 1.300.000 lei, până la data de 15 aprilie 2020; tranșa III, în sumă de 1.300.000 lei, până la data de 15 iulie 2020; tranșa IV, în sumă de 600.000 lei, până la data de 15 noiembrie 2020; tranșa V, în sumă de 752.000 lei, până la data de 15 februarie 2021.
La vot
Proiectul de hotărâre care se referă la alocarea ajutorului de stat va fi supus votului consilierilor judeţeni, care vor decide dacă se alocă sau nu banii către Aeroportul Arad. Ţinând cont de faptul că PNL are majoritate liniştitoare în CJA, cel mai probabil proiectul va fi adoptat fără mari probleme, iar banii vor ajunge în conturile aeroportului.
Trimite articolul
XAeroportul din Timișoara se mărește, se fac lucrări de anul trecut, la Arad e mereu în pierdere,ar trebui închis pt că sigur e CV foarte putred acolo, se înghit foarte mulți bani. Aradul va ajunge un fel de Vaslui, la cum merge treaba în orașul ăsta,
-
Probabil ca asta se si urmareste; aeroportul din Arad fiind defavorizat cu intentie pentru a nu face concurenta celui din Timisoara. De ce am merge la Timisoara daca am avea curse din Arad. Cerere exista, dar nu se vrea, ca si in multe alte domenii pe plan local. Nu aeroportul trebuie inchis, ci managementul schimbat. Nu se poate dezvolta un oras fara Aeroport!
De cursa Arad-Bucresti ce se mai aude? Exista companii care vor sa se retraga de pe Timisoara, de ce nu se incearca atragerea lor la Arad?
-
Care companie vrea sa se retraga de pe TM? Lumineaza-ne.
Eu nu as putea cere ceva bani de la judet? Se publica undeva lista cu salariile de acolo si schema de personal?
O afacere care nu merge nu se inchide? Sau la noi e capitalism pe banii altora?
Așa vă trebuie că de peste 12 ani tot votați un partid care nu face nimic pt Arad portocalii vopsiți in liberalii
-
Anna mama, daca nu specificai tu ca esti in germanica (ca taranii) nu stiam noi si nu mai era interesant.
de ce kkt nu il inchid? doar pt ca sunt unii care trebuie sa aibe salarii generoase pe de urma lui? care firma particulara si-ar permite sa lucreze 3 luni pe an si sa plateasca angajatii 12? oricum e doar un “Dead man walking”, nu va mai fi vreodata un aeroport normal…
Incercati sa-l privatizati, adica sa il vindeti. 13% acoperit cu venituri din activitatea de baza, este ceva caraghios. Inseamna ca, angajatii sunt, de fapt, angajati ai Primariei care le acopera cheltuielile cu sslariile. Ia faceti o analiza asuora activitatii inainte sa le dati bani. De ce nu iau credite de la banci?! Ajutor de stat?! Este contrar legislatiei europene. Conservati si lacat pe porti!
In vremea ”Triunviratului Falca Iotcu Igas” ,la ceas de seara au hotarat falimentarea si apoi demolarea aeroportului si construirea unui cartierut cu circuit inchis, numai pentru boieri,nu s-a reusit,triunviratul s-a spart dar se pare ca ideea a ramas !
In sfarsit ma simt si eu patron. La aeroport se munceste si pe banii mei!!!
Sunt convins ca exista interese ca Aeroportul Arad (care nici nu mai are titulatura de “international”),sa nu faca concurenta Aeroportului Traian Vuia. Toti aradenii ce doresc sa plece spre capitala,sau spre alte destinatii,trebuie sa faca 55 km cu autoturismul,sa-i duca cineva din familie,sa apeleze la prieteni si cunostinte,sau sa-si lase masina in parcarea aeroportului timisan,cu niste costuri usturatoare.Am sperat anul trecut, cand sefii PSD Arad(Caprar,Fifor),promiteau curse Arad-Bucuresti cu Tarom.Am sperat degeaba,ca tot la Timisoara ajungem sa apelam.Chiar nu avem nici un pic de consideratie fata de aradeni?Tinem aeroportul pentru concerte si curse auto si moto.Ba il si finantam.Chiar suntem atat de putin importanti in Romania, Aradul si aradenii?
-
Căprar și Fifor au promis dar nu se poate că tot Gunoiul de falkă e la butoane și peneliștii lui de kakat trebuie să primească salarii mari.
De ce tot cer pe bani? Oricum nu fac nimic. Eu nu le-as mai da.
Dar potentialul exista, probabil singurul aeroport la distanta de mers pe jos de la autostrada.
Ce-i cu gargara asta ieftina/ PNL conduce de cel putin 25 de ani. Va rog sa fiti realizti, meseria de ziarist inseamna sa spui Adevarul si numai Adevarul!
Demisia urgenta al tuturor…. Ati capusat destul aeroportuul. Aaa si domnul Cionca ar putea sasi prezinte demisia. Ati avut destul timp. Dar se pare ca NU VRETI SA DERANJATI AEROPORTUL TM. DEMISIA TRADATORILOR
Dacă tot e pe paguba de ani mulți și nu s a reușit redresarea nici cu o conducere la ce îl mai țin pe bani de la cei care trag și sunt rentabili.Dacă era la privat .de atâția ani pe paguba ar fi trebuit sa și vândă patronul casa sa l mențină ,lucru ce nu se întâmpla ca închidea afacerea imediat ce era pe paguba.De aici provin taxele și impozițiile mari,se ia de la firmele private productive se da la cele de stat păguboase. Pt câteva zboruri pe an nu se merita întreținut cu bani mulți. Apropierea de un alt aeropprt mai mare la 50 km face ca șansele de redresare sa fie nule
1. de ce nu se publica costurile de intretinere a acestui aeroport
2. de nu se publica salariile celor ce lucreaza acolo?
Asta asa ca fapt divers…
mosneag, demisia ca nu faci nimic, iie banii pe degeaba canalie falconista!!
dupa ce ai falimentat CET si apa-canal, acum ca director de aeroport nu faci nimic!!
aeroport pentru ciori ci gulumbi,
unde s-ar mai angaja lipitorii de afise falconiste si iohaniste daca nu la asemenea sinecuri ..
Aeroportul ARAD are actionari: CONSILIUL JUDETEAN si diferiute persoane fizice ! NU? ….DA!
O intrebare:
Si atunci, de ce doar Consiliul Judetean, TREBUIE sa contribuie cu bani iar ceilati actionari NU ???
Deoarece banii de la Consiliul Judetean sunt ai ‘PROSTIMII” si se pot scoate din buzunar repede, fara multe deranjamente iar actionarii NU dau un ban!
De anii de zile se sponzorizeaza din banii Aradenilor acest aeroport, iar restul actionarilor, isi iau doar dividentele an de an.
Cum am mai spus: se dorește desființarea acestui aeroport din oraș pentru a nu concura Timișoara. Aradul a devenit o comună între Timișoara și Oradea. Trebuie să le ”mulțumim! tuturor celor care au condus acest oraș și o mare parte a instituțiilor sale in ultimii 20 de ani. Rușine!