Consiliul Judeţean Arad, de care ţine SC Aeroportul Arad SA, a susţinut la acea dată că CNADNR s-a obligat să refacă sistemul de balizaj al aeroportului pe noua locaţie şi asta susţin oficialii CJA şi acum. Numai că CNADNR a uitat de promisiunile din trecut şi nu mai are de gând să plătească banii pentru balizajul arădean, fapt care afectează serios activitatea pe aeroport.
Pentru a nu falimenta baza aviatică arădeană, CJA a decis să refacă pe banii săi sistemul de balizaj. În tot acest timp, însă, a chemat CNADNR la judecată pentru a-şi respecta promisiunile făcute cu acte.
Licitaţie adjudecată
La finele lunii septembrie, licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Arad a fost adjudecată. E vorba de „Reconfigurarea balizajului Aeroportului Arad conform Proiectului Tehnic nr 18/2011, faza PT+DE Aeroport Arad sistem de balizaj luminos-categoria II ICAO, modificare balizaj luminos decalare prag 27 cu 180 m”.
Consiliul Județean a cerut firmelor interesante modificarea balizajului Aeroportului Arad prin decalarea pragului 27 cu 180 metri și reconfigurarea apropierii de precizie pe direcția 27 , corespunzător operării la categoria a II-a de operare ICAO, adică o modificare clară a luminilor de semnalizare a pistelor pentru aeronave și a instalației de balizaj. Mai marii consiliului au pus deoparte pentru această lucrare 2.927.550 lei şi au decis să atribuie contractul firmei care oferă pentru această investiţie cel mai scăzut preţ.
S-au arătat interesate de propunerea CJA trei firme, la final fiind desemnată câştigătoare ICCO ENERG S.R.L., o firmă din Braşov care a oferit pentru lucrare 2.307.000 lei. Mai exact, cu peste 600.000 lei mai puțin decât estimase CJA că ar fi dispus să plătească.
Firma a şi început munca de reconfigurare a balizajului. Potrivit lui Ovidiu Moşneag, directorul comercial al Aeroportului Arad, „lucrarea va trebui finalizată în două luni, adică până la finele lui noiembrie. Din acel moment, vom redeschide direcţia de zbor 27, dinspre oraş”.
Fără ceaţă
Pe direcţia de zbor de acum, pe care decolează şi aterizează aeronavele cargo şi cele care iau drumul oraşului Bergamo (direcţia 0.9), operările nu se pot face în condiţii de ceaţă şi condiţii meteo nefavorabile. Când aeroportul se va întoarce la direcția de zbor 27, condițiile meteo nefavorabile nu ar mai trebui să o problemă pentru Aeroportul Arad.
A patra înfățișare în proces
Pe parcursul derulării procedurilor de licitație, CJA a continuat lupta cu CNADNR. Instituția a chemat în judecată compania pentru plata balizajului. Pe 10 octombrie, va avea loc o nouă înfățișare în procesul care se judecă la Tribunalul București. Purtătorul de cuvânt al CJA, Ramona Crețu, ne-a precizat, însă, că mai marii instituției au încercat chiar și după chemarea în judecată a CNADNR, o rezolvarea a problemei balizajului pe cale amiabilă, însă acest lucru s-a dovedit a fi imposibil. CJA speră acum să recupereze în justiție de la CNADNR banii investiți în mutarea balizajului.
adriana.barbu@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!