De ani de zile, se caută o soluţie pentru redresarea Aeroportului Arad. Cel puţin, la nivel de declaraţii. Tot de ani de zile, aeroportul înghite milioane şi milioane de lei din banii Consiliului Judeţean Arad, în subordinea căruia se află. An de an auzim aceeaşi bandă: „căutăm operatori”. Tot an de an rămânem cu acelaşi gust amar: s-au mai cheltuit câteva milioane de lei în van.
Nici anul 2020 nu se abate de la acest „serial fără sfârşit”, cum pot fi denumite tentative de redresare a aeroportului. Potrivit bugetului pentru anul 2020, Aeroportul Arad va produce aproximativ 1,5 milioane de lei. Bugetul necesar pentru funcţionarea aeroportului pentru întreg anul 2020 este de peste 8 milioane de lei. Practic, din propriile încasări, aerogara va reuşi să acopere numai 18,7% din cheltuielile pe care le va genera. Mergând mai departe, cei 1,5 milioane de lei nu vor acoperi nici măcar jumătate din cheltuielile cu salariile angajaţilor Aeroportului Arad, cheltuieli care se ridică la 3,4 milioane de lei. Şi, pentru buna administrare a aerogării, în bugetul pe anul 2020, au fost puşi bani deoparte pentru bonusuri: 330.000 de lei. Atât de bine merge aeroportului, încât angajaţii acestuia merită bonusuri de aproximativ 70.000 de euro. Şi, la cât de multă activitate are Aeroportul Arad, conducerea acestuia s-a gândit că are nevoie de mai mulţi angajaţi. Nu o spunem noi, ci chiar ei, în documentele proiectului de buget: „pentru cheltuielile salariale s-a prevăzut o creştere de 29% faţă de anul 2019. Această creştere vine atât pe fondul previzionării creşterii numărului mediu de salariați de la 53 în 2019 la 60 în 2020, cât şi a creşterii câştigului salarial mediu cu 14%. E drept, creşterea câştigului salarial mediu a fost calculată în conformitate cu art. 48 alin.(4) din Legea nr. 5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020, neluându-se în calcul sumele reprezentând creşteri ale câştigului mediu brut ca urmare a majorării salariului minim şi ca urmare a reîntregirii acestora”.
Revenind la bugetul pe anul 2020, diferenţa dintre cei 1,5 milioane de lei, cât preconizează că va produce Aeroportul Arad, şi bugetul de 8,1 milioane de lei va fi alocată prin ajutoare de stat şi transferuri de către Consiliul Judeţean.
Chiar mai puţin
Din păcate, veştile ar putea fi chiar mai proaste pentru Aeroportul Arad. Aerogara noastră produce bani strict din cursele charter contractate de către agenţiile de turism, curse care încep în luna mai şi se sistează în luna septembrie. Problema este că, din cauza actualei pandemii, vacanţele celor care pleacă de pe Aeroportul Arad au fost amânate sau anulate. Drept urmare, avioanele charter ar urma să zboare, în cel mai fericit caz, numai din luna iunie. Aşadar, încă o „gaură” pentru veniturile proprii, şi aşa mici, ale aeroportului.
Trimite articolul
Xau niste salarii f nesimtite, daca poate sau stie cineva sa publice pentru exemplu cateva salariii, sa vada lumea . multumesc.
da bun, dar de ce nu e desfiintat acest aeroport daca nu e util?
aeroportul este vaca de muls a administratiei falnonistoide transpartinice( 2004-2020) PD, PDL, ACL, MCL, PNL!!
mosneag demisia, analfabetule, dupa ce ai falimentat CET aacum esti manager la aeroprt unde zboara ciorile si gulumbii si faci concerte rock.
nu iti este rusine pramatie, esti un jeg de om!!
De ce mai este stire? Ar trebui sa fie istorie!
Cionca, Balcea ce paziti?
De ce nu spuneti lucrurilor pe nume? Timisorenii au reusit sa-si elimine competitia reprezentata de aeroportul din Arad CU AJUTORUL echipei S.C. Faraonul Galben. NU se VREA relansarea aeroportului din Arad.
Arad = Teleorman cu pretentii si figuri