Nici nu s-a uscat cerneala pe actul de înfiinţare a noului punct de frontieră de pe autostradă, nici măcar nu a aflat toată lumea că putem circula pe autostradă de la Arad şi până unde vrem noi, spre Europa, că apar deja primele discuţii şi neînţelegeri. Una dintre ţintele realizării autostrăzii Nădlac-Arad a fost scoaterea traficului greu din localităţi. Lucru care, în teorie, s-a şi întâmplat. Dar practica ne omoară. Mai multe persoane din zona Nădlacului ne-au informat asupra faptului că şoferii de TIR-uri nu pot să iasă din ţară pe la noul punct de trecere a frontierei de pe autostradă. Aceştia au fost întorşi din drum şi trimişi către vechiul punct, cel aflat la ieşirea din Nădlac, pe DN 7.
Din păcate, realitatea de pe teren se vede cu totul altfel din birourile Poliţiei de Frontieră Arad. Contactat pe marginea acestei probleme, purtătorul de cuvânt al instituţiei a spus că nu are vreo informaţie în acest sens şi, din câte ştie el, autovehiculele mai grele de 7,5 tone pot să iasă şi pe la noul punct de trecere a frontierei. „Nu cunoaştem să fie probleme la noul punct de trecere a frontierei. În schimb, anunţăm din nou faptul că, din data de 15 iulie, vehiculele cu masa maximă autorizată mai mare de 7,5 tone vor fi obligate să folosească punctul de trecere a frontierei Nădlac II, cu unele excepţii”, a spus Daniel Iancu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei de Frontieră Arad.
Fără acces prin Nădlac
După cum am anunţat deja încă de sâmbătă, camioanele vor fi interzise din data de 15 iulie, în Nădlac. Poliţia de Frontieră Arad anunţă că „Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II va funcţiona în regim permanent pentru traficul internaţional de persoane, precum şi pentru traficul internaţional de mărfuri. Prin PTF Nădlac II – Csanadpalota se interzice transportul de mărfuri care trebuie supuse controlului fitosanitar şi veterinar, precum şi transportul de mărfuri periculoase. De asemenea, precizăm că, începând cu data de 15.07.2015, conform Acordului dintre România şi Ungaria, P.T.F. Nădlac – Nagylak (vechiul punct de frontieră) rămâne deschis traficului internaţional de persoane si de mărfuri cu tonaj mai mic de 7,5 tone, precum şi traficului internaţional de mărfuri periculoase fără limită de greutate, traficului internaţional de plante şi animale fără limită de greutate şi pentru vehiculele lente”. Practic, pe la vechea vamă vor trece doar TIR-urile care transportă animale, plante sau produse periculoase, controalele specifice acestor transporturi putând fi realizate doar la frontiera aflată pe DN 7.
Citiți principiile noastre de moderare aici!