Din păcate, această restricţie de viteză este frecvent încălcată de mecanicii de locomotive, în special noaptea! Desigur, datorită vibraţiilor produse de trecerea vagoanelor peste calea ferată prost făcută, la viteză mare, aduce degradări considerabile la structura caselor din jur, începând cu tencuiala şi terminând cu structura pereţilor.
O soluţie (prevăzuta în legislaţie) ar fi modernizarea şinelor de cale ferată (covor cauciucat sub şine etc.) şi montarea de sisteme/garduri/paravane de antifonare, între calea ferată şi casele din apropiere. Cei ce au făcut hărţile de zgomot ale municipiului Arad să vină şi pe strada Milcov şi pe strada Ardealului, în special între orele 23.00 şi 2.00 noaptea. Şi noi plătim exact aceleaşi impozite pe case ca vecinii noştri de pe alte străzi…
Sunt mecanici care opresc locomotiva exact în „gura” străzii, loc în care fac tot felul de încercări şi probe şi se aud tot felul de pocnete, fie de la curent, fie de la părţile mecanice. Aici este o chestiune de organizare şi chiar de bun simţ. Cred că acel mecanic nu doreşte să vin şi eu cu maşina de tonaj şi să accelerez în faţa geamului de la casa familiei lui, tocmai la orele acelea târzii din noapte. Să mai menţionez că pe perioada verii este imposibil să stai cu geamul deschis…
VALENTIN G.,
ARAD
Citiți principiile noastre de moderare aici!