Avem una din cele mai bune piste de aeroport din ţară, cu o lungime de 2000m, care poate primi fără probleme un Airbus 320, potrivit directorului Dan Bălăcel, există căi de rulaj balizate, balizaje la pistă dar Aeroportul din Arad va rămâne cel mult o aerogară de spaţiu Schengen şi nu una internaţională, precum cea din Timişoara. În prezent pe aeroportul arădean se operează doar curse de marfă, cele de pasageri fiind oprite datorită problemelor Companiei Blue Air.
Autorităţile judeţene speră în revigorarea aerogării arădene şi se fac investiţii pentru ca aceasta să poată funcţiona în condiţiile cerute de normele europene, în urma aderării la spaţiul Schengen. Evenimentul, conform calendarului, ar trebui să se întâmple în martie anul viitor. Printre condiţii este asigurarea securităţii aerogărilor, a unor terminale separate pentru călătorii din spaţiul Schengen şi pentru cei din spaţiul non-Schengen.
Investiţii de 35 000 euro
Până în prezent, potrivit directorului Bălăcel au fost investiţi 35 000 euro pentru ca aerogară să poată fi utilizată pentru spaţiul comunitar. Majoriatea banilor au fost cheltuiţi pentru ca poliţia de frontieră care va opera în aerogară să aibe toate condiţiile şi dotările impuse de normele europene. Rămâne de văzut dacă aeroportul din Arad va reintra în circuitul curselor de pasageri din această iarnă şi dacă va primi autorizarea necesară pentru operarea în spaţiul european.
JA-M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!