Tablete în ambulanţe. Greu de crezut, dar adevărat. Şi nu pentru relaxare. La 1 septembrie, Serviciul Județean de Ambulață Arad a implementat ca modalitate de lucru un sistem informațional care presupune utilizarea de către echipajele de intervenție a tabletelor pentru introducerea tuturor informațiilor legate de pacienții asistați. Astfel, fiecare resursă mobilă (ambulanță) este echipată cu acest sistem informațional. Până acum exista doar fișa completată de mână. În următoarele trei luni se va merge în paralel atât cu tableta, cât și cu fișa de mână, pentru a se crea o tranziție uşoară. În cele din urmă, va rămâne doar fişa electronică.
Beneficiile tabletei
Care sunt beneficiile oferite de tabletă? În primul rând există o conexiune permanentă între echipaj, Serviciul Județean de Ambulanță, Unitatea de Primiri Urgențe și Departamentul pentru Situații de Urgență de la nivel central, din București. Un alt plus pe care tableta îl aduce este viteza de transmitere a informației la nivel central, respectiv către sistemul unic central de urgență, acest sistem nou fiind perfect integrat în structura sistemului de urgență 112.
Dacă vorbim de securitate, atunci trebuie să știți că acest sistem este unul securizat, ca și cel al poliției, iar această tabletă nu se poate conecta la internet. Această rețea este destinată doar actului medical care poate fi monitorizat în timp real, o garanţie a creşterii calităţii serviciului.
De la fișa de mână la cea electronică
Un alt beneficiu al tabletei este faptul că echipajul medical va putea obține informații din sistem despre anumite aspecte legate de salvarea pacientului, care nu sunt în acel moment la îndemâna salvatorului. Acesta va putea obține informații medicale care pot grăbi procesul de salvare, spre exemplu informații despre substanțe toxice, medicamente etc. „Îi rugăm pe arădeni să înțeleagă că folosirea tabletelor este un pas înainte pentru creșterea calității actului medical de urgență, dar și pentru dezvoltarea asistenței medicale de urgență. Nu folosim aceste tablete decât exclusiv pentru realizarea actului medical”, a declarat Raveca Nicoară, directorul Serviciului Județean de Ambulanță Arad.
„Avem obligația de a completa fișa electronică de urgență în timp real, adică în fața pacientului. În același timp, însă, pacientul rămâne prioritar și în centrul activității noastre”, a declarat dr. Mircea Merea, directorul medical al SJA.
Până la urmă, reținem că noul sistem va scoate din circuit fișele scrise de mână, iar tableta (fișa electronică) va fi interfața dintre pacient și echipajul medical pe de-o parte și unitățile centrale UPU, SJA, DSU de la nivel central București de cealaltă parte, creând o conexiune între salvatori în timp real.
Interfață între salvatori
Atuul adus de tabletă este viteza cu care vor fi transmise datele dintr-o parte în alta. Timpii de salvare vor scădea simțitor, iar calitatea actului medical va crește. Greul, dacă putem spune așa, tranziția de la hârtie la tabletă, va fi realizat de echipajele medicale care vor trebui să se adapteze repede la acest nou sistem, ce pare să aducă actul medical în secolul XXI.
Citiți principiile noastre de moderare aici!