Curg reclamaţiile pe drumul care leagă Aradul de Oradea din cauza zecilor de gropi şi a lucrărilor nesemnalizate. Şi nu de azi, de ieri, ci de săptămâni bune. Zeci de şoferi au reclamat, doar în ultimele zile, la Administraţia Drumurilor Naţionale, la OJPC, la Poliţie şi chiar la Bucureşti că şi-au avariat maşinile dând în gopile de pe drumul Arad-Oradea (DN79). Lucrările au început aici din august şi de atunci au început şi problemele şoferilor. Reabilitarea drumului a fost din start una cu probleme: tronsoane pe care s-a intervenit trebuie deja refăcute, iar pe altele gropile sunt atât de mari încât e inevitabil să nu îţi distrugi maşina. În plus, zonele aflate în lucru sunt semnalizate deficitar. Cea mai gravă situaţie este, însă, pe o distanţă de doi kilometri, între Andrei Şaguna şi Şimand, unde drumul are zeci de gropi, adânci de 20 – 30 de centimetri.
Noaptea, porţiunea este coşmarul şoferilor. „Am nimerit într-o groapă mare, cred că avea peste 30 de centimetri. Din cauza asta mi-a zburat o roată de la maşină. Culmea e că un prieten a venit să mă ajute şi a nimerit şi el în aceeaşi groapă. A făcut pană. Sunt zeci de capace de roţi pe aici, ceea ce arată cât de mulţi şoferi îşi riscă viaţa pe acest drum”, spune Ovidiu Dănuş, unul dintre şoferii care joi şi-a stricat maşina.
A cui e vina?
Ca de obicei, însă, vinovaţii sunt greu de găsit: cei de la Drumurile Naţionale din Arad ştiu că există zeci de sesizări referitoare la acest tronson, dar susţin că responsabilitatea aparţine doar constructorului care a preluat drumul pentru a-l repara. Săptămânal, zeci de sesizări ajung chiar la Bucureşti, dar până acum lucrurile nu s-au schimbat defel pe DN79. Totuşi, în urma verificărilor, s-a dat o primă amendă firmei constructoare iar autorităţile ne asigură că şi alte sesizări venite de la şoferi s-ar putea solda cu amenzi. Sancţiunea a vizat legea siguranţei circulaţiei (existenţa gropilor şi lipsa semnalizărilor).
Se scuză
Şi constructorul se scuză: firma susţine că a preluat drumul pentru a-l repara, dar nu a demarat lucrările pe tronsonul reclamat din cauză că aşteaptă încă documentele necesare pentru a putea începe lucrul. În atare condiţii, veştile nu sunt bune pentru şoferi: dacă lucrurile se mişcă atât de încet, cei doi ani de lucrări, stabiliţi în contractul cu executantul investiţiei în valoare de 70 de milioane de euro, vor reprezenta un coşmar continuu pentru şoferii de pe Arad-Oradea. Mai ales noaptea.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!