Timpul câştigat şi rapiditatea cu care ajung produsele direct acasă sunt atuurile pe care le prezintă fiecare comerciant. Produsele sunt însă supuse, ca şi în comerţul tradiţional legislaţiei în vigoare. Inspectorii CJPC Arad au demarat controale pentru a verifica respectarea drepturilor consumatorului în acest domeniu. „ Acest tip de afacere se bazează pe relaţia de încredere într-o măsură mult mai mare între comerciant şi client, de aceea Autoritatea Naţională a Protecţiei Consumatorului, şi implicit filiala locală supraveghează constant acest tip de comerţ” precizează Adina Sucigan, directorul coordonator al Protecţiei Consumatorului Arad.
Jumătate cu probleme
Au fost controlaţi doar 9 comercianţi on line dat fiind şi perioada foarte scurtă (din 1 februarie – 5 februarie) destinată acestui segment. Nu au fost luaţi în calcul cei care se limitează doar la sit-uri de prezentare a firmelor. „Din aceşti nouă, cinci au fost sancţionaţi pentru încălcări ale legislaţiei privind protectia consumatorilor cu amenzi în sumă de 20.000 RON. Cele mai multe abateri au fost lipsa etichetelor care trebuie să însoţească produsele şi pe care trebuie să fie redactate, în limba romana, elemente de identificare-caracterizare ori existau informaţii incomplete.” menţionează Lorena Barbă, director coordonator adjunct.
M.A.
Citiți principiile noastre de moderare aici!