După ce a fost inaugurat de către prim-ministrul Emil Boc şi de către ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, DN 7, un drum nou-nouţ, a început să cedeze. Problemele cele mai mari au apărut în momentul în care iarna şi-a intrat total în drepturi. Zăpada, îngheţul şi dezgheţul au pecetluit soarta lucrării de modernizare: un dezastru. Pe întreaga distanţă dintre Arad şi Nădlac, pe şosea, au apărut sute de gropi, imposibil de ocolit. Revoltat de calitatea lucrării, primarul Pecicăi, Petru Antal, a anunţat reprezentanţii Ministerului Transporturilor despre starea jalnică a noului asfalt. În câteva zile au apărut angajaţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) care au început să plombeze gropile.
Conform datelor primite de la CNANDR, „pe drumul naţional 7, tronsonul Arad – Nădlac, s-au executat lucrări de consolidare, km 352+000 – km 596+630, care în prezent se află în perioada de garanţie. În această perioadă, sarcina de execuţie a lucrărilor de reparaţii pe porţiunile de drum afectate îi revine în totalitate antreprenorului lucrării”.
Mai mult, societatea care s-a ocupat de asfaltare este obligată să revină pe şantier şi să refacă în totalitate lucrarea prost realizată. Dar noua asfaltare este obligată să mai aştepte, deoarece, conform declaraţiilor specialiştilor din CNADNR, pentru aşternerea unui nou strat de uzură, temperatura minimă trebuie să fie de 10 grade cu plus. „Frezarea stratului de uzură pe zonele afectate şi aşternerea unui nou strat vor fi executate atunci când condiţiile atmosferice vor permite”, ne-au transmis oficialii de la Bucureşti.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!