Apa caldă s-a raţionalizat. Aşa reiese din tabelele puse la avizierele unor blocuri din municipiul Arad, unde a fost afişat spre cunoştinţa tuturor locatarilor orele de furnizare a apei calde. Mai exact, un interval de timp în care apa caldă e şi caldă nu doar taxată la un preţ mai mare. Astfel, conform tabelelor, apa caldă e furnizată între orele 3-9, 11-13, 15-20, 21-24. Se pare că orarul respectiv a fost stabilit pe baza unor informaţii neoficiale de la CET şi cu siguranţă este confirmat de realitate.
Vina se măsoară la intrarea în bloc
Din partea CET am fost asiguraţi oficial că furnizarea apei calde nu se sistează în nici un moment al zilei. „Pe toată durata zilei furnizăm apa caldă la aceeaşi parametrii de calitate. Acesta poate fi măsurat la intrarea în bloc” vine precizarea din partea societăţii de termoficare. În cazul în care aici nu se respectă parametrii e vina CET şi se pot face plângeri direct la Dispecerat, pentru ca situaţia să fie remediată.
Dacă temperatura la intrarea în bloc e bună, vina trece la locatarii care nu consumă apă caldă, iar a aceasta se răceşte pe instalaţii sau poate fi pusă în cârca instalaţiilor vechi din interior, spun cei de la CET.
Poveste veche, soluţii vechi
Evident că povestea apei reci ce ar trebui să fie caldă e foarte veche. Cel mai bine ştiu cei care locuiesc la etajele superioare şi care aşteaptă mult şi bine să urce apa caldă şi la ei în apartament. Vina se împarte mereu dar cei care plătesc sunt arădenii care scot bani mai mulţi din buzunar pentru un serviciu de care nu beneficiază. O soluţie propusă de mult de cei de la ULALA, prevăzută şi în planul de modernizare al CET-ului arădean este ca la intrarea în bloc să fie montate contoare moderne care să înregistreze consumul de apă caldă doar de la o anumită temeperatură. „Noi am propus de mai multe ori societăţii de termoficare să înlocuiască vechile contoare cu unele mai moderne care efectiv să înregistreze apa caldă doar atunci când e caldă”, precizează Vasile Arion, vicepreşedintele ULALA. Doar că asta ar însemna cu siguranţă şi încasări mai mici, pe lângă investiţiile făcute. Şi atunci lucrurile se urnesc mai greu.
Fără reclamaţii
În mod paradoxal deşi toată lumea se plânge nici un arădean nu a făcut plângeri oficiale la Protecţia Consumatorului sau la CET pe această problemă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!