Un drum nou-nouţ, aflat încă în lucru, pare că are probleme mari. Consiliul Judeţean Arad a aprobat alocarea unei sume de 82.000 de lei pentru realizarea unei expertize suplimentare privind calitatea lucrărilor și materialul folosit pentru modernizarea drumului Socodor-Nădab. Potrivit informaţiilor pe care le deţinem, pe asfalt ar fi apărut faianţări, exact ca în cazul drumului Arad-Şiria-Pâncota. Atunci, constructorul de acolo, Sylc Con Trans, a acuzat proiectantul că a greşit documentaţiile, în baza unui studiu geo făcut greşit. Aceeaşi acuzaţie a fost lansată şi de Inteco Holding, firma care se ocupă de modernizarea drumului Socodor-Nădab.
„Am constatat că lucrările pe acest drum nu sunt de calitate și dorim să realizăm o expertiză tehnică extinsă. Am alocat, din excedentul bugetar al Consiliului Județean, 82.000 de lei pentru contractarea serviciilor de expertiză tehnică extinsă în vederea verificării calității materialelor folosite. Alocăm acești bani, dar vom analiza cu atenție toate aspectele legate de drum și vom identifica vinovații. Nu mi se pare corect să alocăm bani suplimentari pentru neglijența altora”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, după şedinţa de joi, 18 mai, şedinţă în cadrul căreia a fost alocată suma necesară pentru realizarea acestei expertize.
Se pare, însă, că nu doar CJA va realiza expertize referitoare la aceste lucrări. Şi asta pentru că pe fir au intrat şi organismele Uniunii Europene, instituţie care asigură finanţarea pentru modernizarea acestui drum, catalogat drept unul de frontieră. Proiectul a fost finanţat prin programul transfrontalier Interreg RO-HU. Aşadar, şi finanţatorul va realiza propria expertiză referitoare la calitatea lucrărilor de pe acest drum.
Interpelat pe marginea acestei probleme, Răzvan Cadar, vicepreşedintele Consiliului Judeţean, cel care are în subordine sectorul de infrastructură rutieră, ne-a declarat: „În prezent, drumul este în şantier, proiectul este în derulare. Am transmis constructorului neregulile pe care le-am identificat, sperăm ca acestea să fie rezolvate, iar lucrarea să fie una de calitate”.
Reamintim, şoseaua dintre Socodor şi Nădab este un drum nou, de 5 kilometri, care va funcționa și ca șosea de centură a orașului Chișineu-Criș, un drum care va scoate traficul greu din Chișineu-Criș și va scurta drumul dintre zona industrială Nădab și comuna Socodor. Șoseaua de centură a orașului Chișineu-Criș se va intersecta și cu drumul expres Arad-Oradea. Acest drum va prelua și o parte din traficul înspre vama Vărșand de pe DN 79 Arad-Oradea și va scurta, astfel, accesul către acest punct de trecere a frontierei.
Trimite articolul
XPe drumul de la Sânpetru German la Gelu lați văzut? Nou nout, carpit deja. Iar porțiunea de la timiș e cu șanțuri, iar la Arad fara șanțuri.
Palcule,nici nu stii cat de mic vei devenii😁..oare pe drumul seleus-nadab pe cand o expertiza
-
Niciodată. Numai aici și ăsta din cauza fondurilor europene.După cum se vede pe eueopenî nu-î interesează cum se fura banii europenilor romăni.
Mai bine ați face METROURI că la drumuri și autostrăzi se vede că nu vă pricepeți
Întreb pentru un prieten…dacă lucrarea e în desfășurare, de ce nu executa reparațiile tovarășul constructor…de ce mai cheltuiți bani publici pe expertize tehnice care o să a va spună probabil ca nu s a compactat corespunzător de catre antreprenor…Asa este când aveți un ciubotăraș pus director tehnic, vă dă cu virgulă…probabil.el v-a sfătuit sa comandati o expertiza tehnica, tocmai pt ca în străfundul cunoștințelor sale care tinde către zero…nu știe de ce un drum faianțează…
-
Pt Bidon. Cine e prietenul?