ARAD. Doar vehiculele cu masă maximă de până în 20 de tone vor mai putea circula pe drumul judeţean care porneşte din şoseaua Arad-Horia spre Livada şi, mai departe, din Livada şi Sânleani spre DN 79. Decizia a fost aprobată prin vot de către consilierii judeţeni în şedinţa ordinară de marţi, 14 martie. Motivul? Potrivit raportului de specialitate, faptul că vehicule încărcate cu zeci de tone de nisip sau balastru, extras de la balastierele din zona Horia, „fentează” traficul de pe centură, de la sensul giratoriu din Micălaca şi până la sensul giratoriu din Grădişte, şi ies de pe drumul Arad-Horia, prin Livada, direct în DN 79.
„Datorită faptului că în proximitatea localității Horia se găsesc mai multe cariere de exploatare a materialelor minerale (balastiere), materiale folosite în industria construcțiilor, traficul de mare tonaj dinspre Șiria și Horia înspre DN 79 (Arad – Oradea) și DN 7 (Arad – Nădlac) se desfășoară în principal prin localitățile Sânleani și Livada. Aceste localități sunt tranzitate de două drumuri județene, respectiv drumul județean DJ 682C și drumul județean DJ 682H. Drumurile județene mai sus menționate au fost proiectate și executate la momentul respectiv ca și drumuri cu portanță redusă, infrastructura nefiind capabilă să suțină un trafic constant de mare tonaj, trafic greu care s-a dezvoltat foarte mult începând din anul 1990 și până în prezent”, se arată în raportul de specialitate.
Drept urmare, ţinând cont şi de faptul că locuitorii din Livada s-au plâns de faptul că inclusiv casele le sunt distruse din cauza trepidaţiilor cauzate de camioanele grele, s-a decis restricţionarea circulaţiei autovehiculelor cu o masă totală mai mare de 20 de tone.
Un alt sector de drum pe care va fi impusă această restricţie este cel care face legătura între Vladimirescu şi drumul Arad-Horia-Şiria. Astfel, şoferii care circulă pe DN 7 şi vor să ajungă pe DN 79, vor trebui să vină până în municipiu, în Micălaca, să circule pe lângă pasajul care se construieşte acolo, spre centură, şi apoi mai departe, până la giratoriul din Grădişte, unde începe, de fapt, drumul Arad-Oradea.
Nu duc traficul
Răzvan Cadar, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, a explicat motivul pentru care au fost instituite aceste restricţii de tonaj, declarând că drumurile judeţene pe care este interzis traficul greu nu pot, efectiv, să preia tonaje mari.
„În zona Horia sunt mai multe balastiere, iar traficul greu spre vestul județului, se desfășura prin Livada și Sânleani. Aceste drumuri județene nu sunt construite pentru a face față traficului de mare tonaj. Dorim, prin această măsură, să protejăm drumurile și să creăm un confort sporit locuitorilor comunei Livada. Drumul Arad-Horia este aproape finalizat și a fost modernizat tocmai pentru a putea susține un trafic cu autovehicule de mare tonaj”, a explicat Cadar.
Şi excepţii
Restricţiile de tonaj nu se vor aplica vehiculelor aparţinând MAI, MApN, autovehiculele care intervin în caz de forță majoră, cele de deszăpezire sau cele ale riveranilor.
Trimite articolul
XBinevenita hotărârea!
Mda, bine ar fi sa ii bage cineva in seama. Exemplu: strada Tineretului continuata cu strada 3, din Vladimirescu, are restrictie de tonaj de 7.5 tone. Pe cine credeti ca interseaza? Toate camioanele cu pamant, balast, malaxoarele cu beton, care merg in Via Carmina, trec pe strada aceasta… Raspuns, nu interseaza pe nimeni. Poate voi initia o petitie si atunci se va intampla ceva…
Ce vor face firmele care trebuie aprovizionate sau care trebuie să trimita marfuri diar cu TIRul?
A, p bugetari nu-i interesează.
-
Exista autorizatii pentru firmele respective precum si pentru restul de situatii care pot aparea. Majoritatea firmelor nu trebuie aprovizionate cu TIR-ul, se pot aproviziona cu dubite de la centre logistice.daca marfa este voluminoasa se poate aproviziona cu TIR-ul dupa ce isi ia autorizatie
Bine,bine domnule Cadar pe unele drumuri se poate ,acolo poate sunt unii,, sus puși “care sunt deranjați de stara proastă a drumurilor.Tot așa și ,, noi aceștia dintre dealuri “avem nemulțumirea că mașinile de mare tonaj ne distrug aceste drumuri.Chiar mai mult pe lângă aceste neplăceri mai întâlnim și altele cum ar fi:șanțuri colmatate, datorită cărora la fiecare ploaie apa iese pe carosabil, pe unele porțiuni încă v.egetație forestieră netăiată care împiedică vizibilitatea,podețe înfundate și multe alte probleme care din păcate se pare că nu le cunoașteți Și noi contribuim cu tot felul de taxe pentru care vrem respect.
Nu au răbdare nici cînd Autobusele sunt oprite în statii sa coboare călătorii.Claxoneaza de parca Autobuzele nu sunt oprite regulamentar in statie,si fac depășiri pe trecerea de pietoni pe lîngă Autobus in viteza.