ARAD. CFR Infrastructură Timişoara anunţă că lucrările avansează pe şantierul lotului 4 din marele proiect de modernizare a căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş, acest lot 4 fiind cuprins între Arad şi Ronaţ Triaj, din apropierea Timişoarei. Iar una dintre lucrările complexe de pe acest tronson este construirea unui pod feroviar nou peste Mureş, în apropierea celui vechi.
„În cadrul modernizării liniilor dintre stațiile Ronaț Triaj și Arad, s-au proiectat o serie de pasaje, podețe și poduri. Astfel, la km. 2+610, conform proiectului, au început lucrările pentru construirea noului pod peste Mureș, la o distanță de aproximativ 1,3 kilometri față de podul existent”, anunţă cei de la CFR Infrastructură Timişoara.
Detalii
Reprezentanţii Regionalei CFR Infrastructură au oferit şi o serie de detalii referitoare la lucrarea care se desfăşoară pe cele două maluri ale Mureşului:
„Podul este alcătuit dintr-o deschidere de 180 de metri, tip arc metalic cu cale jos cu cuvă de piatră spartă și 9 deschideri de 50 de metri, tip grinzi cu zăbrele cu cuvă de piatră spartă, iar infrastructura acestuia va fi alcătuită din 2 culee și 9 pile”.
Potrivit ceferiştilor, lucrările au avansat într-un ritm bun, până în prezent, la viitorul pod. În ceea ce priveşte culeea 1, s-au forat pilonii, s-a turnat egalizarea, urmând montarea armăturii pentru fundația la prima culee. Dacă vorbim despre pila 1, s-au forat pilonii, au fost livrate și sunt în curs de pregătire carcasele de armătură pentru pilele 1-6, urmând excavațiile pentru turnarea betonului.
„În vecinătatea podului de peste Mureș, se lucrează la podețul de la km 1+908, unde s-a turnat fundația, s-a instalat armătura, iar în momentul de față se finalizează cofragul pe partea stângă. În continuitatea podețului se execută lucrări la terasamentul căii ferate”, mai spun cei de la CFR.
160 de km/h
Modernizarea căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş este unul dintre cele mai mari proiecte feroviare la nivel naţional, implementat cu fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Obiectivul principal al acestui între proiect este creșterea vitezei de circulație pe calea ferată la 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru cele de marfă, precum şi introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R).
În ceea ce priveşte lotul 4 al proiectului, respectiv lotul cuprins între Arad şi Ronaţ Triaj, lungimea traseului este de aproape 55 de kilometri. Licitaţia pentru modernizare a fost câştigată de Asocierea Webuild SPA-Participazioni Italia SPA-Salcef SPA, valoarea contractului fiind de 2,2 miliarde de lei, plus TVA. În cea ce priveşte durata de execuţie a proiectului, aceasta este de 102 luni, dintre care 42 de luni de proiectare şi execuţie şi 60 de luni de garanţie. Teoretic, până în anul 2026, întreaga lucrare, de la Arad şi până la Caransebeş, ar trebui să fie finalizată.
FOTO: Facebook/CFR Infrastructură Timișoara
Citiți principiile noastre de moderare aici!