De cealaltă parte, Primăria Arad,
cea care a negociat construcţia pe gratis a pistei
de canotaj cu firma care ridică centura
Aradului în regim de autostradă,
susţine că reprezentanţii de la
Ape ar fi putut încerca să discute
problema şi să o remedieze fără a
pereclita investiţia.
Dacă cei de la Ape vorbesc de măsurile impuse
de lege pentru lipsa avizului legal (este vorba de
infracţiune, care se pedepseşte cu
închisoare de la unu la trei ani sau cu
amendă între 40.000 şi 70.000 lei),
Primăria îi trimite pe cei de la
Ape, „să cureţe Mureşul şi
să îl dragheze, pentru că au
această obligaţie, şi nu să
blocheze un proiect care se face în paralel cu
autostrada şi în aceleaşi
condiţii”
Apele Române indică, într-un
comunicat, faptul că “documentaţia (de
avizare -n.r.) trebuie să trateze explicit modul
cum se vor proteja digul de apărare, malul
stâng şi albia minoră a râului
Mureş” şi justifică în amănut
decizia de închidere a lucrărilor.
Reprezentanţii Sistemului de Gospodărire a
Apelor (SGA) Arad susţin că,
în urma controlului efectuat de specialişti
pe malul drept al râului Mureş, “s-a constat
că în albia minoră se execută
lucrări, fără aviz de gospodărirea
apelor. S-a construit un dig de pământ
transversal, care îngustează albia
minoră a râului Mureş pe o
lăţime de aproximativ 80m. Datorită
acestei îngustări, în cazul unor
debite mărite (precipitaţii abundente,
viituri din amonte), se pot produce inundaţii,
existând totodată pericol de surpare a
malului stâng fiind afectate terenurile din
perimetrul localităţii Zădăreni”.
Cei de la Ape susţin, în plus, că firma
în cauză (JV FCC) a precizat faptul
„că există un acord verbal de
principiu” şi că firma este în faza de
elaborare a unui document pentru obţinerea
Avizului de gospodărirea apelor”.
Caută soluţii
Şeful SGA, Marian Melinte a ţinut
însă să precizeze că „noi nu
ne opunem acestor lucrări dar trebuie
găsită o soluţie tehnică în
vederea protejării lucrărilor de apărare
împotriva inundaţiilor în folosul
cetăţenilor, nu a constructorilor sau a
Primăriei Municipiului Arad. Discuţia de
principiu nu avizează începerea
lucrării”.
Atac la Melinte
Vestea sistării lucrărilor l-a indicat pe
primarul Falcă, cel care a negociat cu austriecii
contractul prin care Primăria le dădea
pământ de umplutură pentru
autostradă, iar aceştia ridicau pista de
canotaj. “După ce domnul Popescu în calitate
de prefect a blocat construcţia celor două
pasaje, a bazinului de înot, a celor două
săli de sport, domnul Melinte, în noua sa
funcţie de director, obţinută pe
criterii politice, opreşte lucrările la
construcţia pistei de canotaj, pe care
constructorul austriac o realizează pe gratis.
Dacă era în spiritul Aradului ar fi trebuit
să comunice cu noi iar dacă erau nereguli
să reuşim să le remediem, fără
a-l împiedica pe constructor”, a precizat edilul.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!