Conform forumului Inspectoratului Școlar Județean Arad, datele au fost completate de școlile arădene pentru 97.86% din cei 60.653 de elevi, în ceea ce privește accesul la internet și pentru 98.05% dintre aceștia în ceea ce privește existența dispozitivelor prin care se pot conecta la internet. Astfel, conform informațiilor completate în Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România, 53.992 de elevi arădeni – adică 90.80% din totalul celor raportați au acces la internet, în timp ce 5.366 de elevi nu au acces la rețele de internet fix sau mobil.
Cei mai mulți elevi fără acces la internet nu sunt, așa cum poate era de așteptat, neapărat în clasele din mediul rural, ci topul claselor cu elevi fără acces la internet este dominat de școli din mediul urban. Cei mai mulți elevi în această situație sunt în clasa a II-a la Școala Gimnazială din orașul Sântana – 28 de elevi din 33 nu au acces la internet. Pe locurile doi și trei sunt clasa a V-a de la Școala Gimnazială Nr.2 din orașul Curtici – cu niciun elev din cei 25 cu acces la internet și Grupa Mică de la Grădinița cu Program Normal din comuna Vânători – cu niciun elev din cei 25 cu acces la internet. Pe patru și cinci sunt grupa mijlocie de la PP Nr.2 Sântana și o altă clasă a V-a de la Școala Gimnazială Sântana.
În „top 10” clase fără internet sunt și clasa a IV-a de la Școala Gimnazială „Ilarion Felea” și Grupa mare de la Grădinița PP Nr. 4, ambele din municipiul Arad, cu 20, respectiv 19 elevi fără acces la internet.
Din statistica celor 59.469 de elevi pentru care au fost completate date cu privire la dispozitivele de accesare a internetului de care dispun, aflăm că 3.782 au acces la computer, 10.428 la laptop, 1.588 la tabletă, iar 38.098 dispun doar de telefon mobil inteligent. Alții 5.573 nu au acces la niciun fel de dispozitiv prin care să se conecteze la internet. Aici, cei mai mulți elevi care au declarat că nu dispun de dispozitive provin de la Școala Gimnazială „Titus Popovici” Mișca, Școala Gimnazială Sântana, Grădinița P.N. Mișca-Criș și Școala Gimnazială Nr.2 Curtici.
În legătură cu această situație, Marius Gondor, inspector școlar general, a declarat că „Din punctul meu de vedere este viabilă soluția achiziționării unor abonamente de internet care includ o tabletă gratuit. Finanțarea acestor abonamente să se facă prin bugetele locale, iar banii să fie alocați către fiecare unitate de învățământ care va achiziționa abonamentele cu tabletele gratuite incluse. Aceste tablete devin proprietatea unității de învățământ, iar școala va da în custodie elevilor aceste tablete. Însă precizez că aceasta este doar o propunere, fiind la latitudinea autorităților locale cum vor proceda”.
În ceea ce le privește pe cele 5.348 de cadre didactice, unitățile de învățământ au completat date cu privire la accesul la internet în cazul a 96.3% dintre acestea. Astfel, din cei 5.152 de profesori introduși în SIIIR, 5.124 au acces la internet, iar 28 nu au această facilitate.
La nivel naţional, conform estimărilor făcute publice de Monica Anisie, Ministrul Educaţiei şi Cercetării, ar fi în jur de 250 de mii de elevi care nu acces la internet. În continuare nu este foarte clar, însă, ce se va întâmpla odată ce ştim numărul exact, Ministerul Educaţiei transmiţând că doar că „școlile și inspectoratele trebuie să găsească soluții pentru acești elevi până la încheierea anului școlar, pe 12 iunie”.
Trimite articolul
Xcare e rezolvarea cu manualele ? sunt si ele in format pdf?
-
De ce ar fi in format PDF? Toti copiii le-au cumparat sau primit de la scoala. Sa fie in format PDF (si gratis) e aberant, pentru ca multi si le-au platit. Obligatia la inceput de an e ca toti elevii sa-si cumpere manuale (cei defavorizati primesc). Intrebarea ta e absurda, mai ales acum cand mai este o luna de scoala.