ARAD. Transportul cu autoturismul personal este tot mai scump de la o zi la alta, iar mulţi arădeni încep să folosească din nou tramvaiele şi autobuzele urbane. Creşterea interesului pentru transportul în comun ne-a fost confirmată de către reprezentanţii Companiei de Transport Public (CTP) Arad, care ne-au spus că se simte mai accentuat de două săptămâni. Adică după şocul scumpirii peste noapte a carburanţilor, care au ajuns să coste 8 – 9 lei pe litru.
Anul trecut, CTP a avut, în medie, 38.000 de călători în fiecare zi. Sunt mai puţini vara, când este vacanţă, şi mai mulţi iarna. În ianuarie 2022 au fost înregistraţi 40.000 de călători în fiecare zi, iar în februarie – 42.000. În martie, în ultimele două săptămâni, creşterea este de cel puţin cinci procente, ne-au spus reprezentanţii companiei. Sunt în jur de 5.000 de plătitori de bilete pe zi, în timp ce restul folosesc abonamente.
„Avem capacitate de transport şi ne aşteptăm în continuare la o creşere a numărului de călători”, ne-a spus directorul CTP, Claudiu Godja.
Preţuri la carburanţi
În ultimele luni, pe fondul tensiunilor provocate de Rusia în plan internaţional, preţul carburanţilor a crescut constant. Benzina a ajuns să coste dublu faţă de primăvara anului 2020. Atunci, pe fondul cererii scăzute cauzate de restricţiile de mişcare impunse de pandemie, benzina a costat în jur de 4,5 lei pe litru, iar motorina – 4,7 lei. Marţi, în Arad, cel mai ieftin sortiment de benzină costa între 7,74 lei şi 7,85 lei, iar cel mai scump sortiment ajungea la 8,46 lei. În cazul motorinei standard, preţul era cuprins între 7,94 lei şi 8,29 lei, în timp ce motorina superioară costa între 8,30 şi 8,78 lei.
CTP în cifre
Compania de Transport Public Arad este cel mai mare operator de transport din judeţ, având peste 500 de salariaţi. În prezent, operează cu 116 tramvaie şi 120 de autobuze, dar parcul de tramvaie este unul bătrân, cu vârsta medie de 48 de ani. Cele mai multe garnituri au fost cumpărate din Germania la mâna a doua, începând cu anul 1995. Doar zece tramvaie sunt noi, şase fiind cumpărate în anul 2014 şi patru în ultimele luni, toate fabricate la Arad.
Cea mai lungă linie de tramvai
CTP Arad are cea mai lungă reţea de linii de tramvai din România, după Bucureşti, operând şi o linie care leagă, pe o distanţă de circa 25 de kilometri, municipiul Arad de localitatea Ghioroc. În 2021, compania a obţinut de la bugetul municipal subvenţii totale de aproximativ 28 de milioane de lei.
Trimite articolul
XDin acei 40.000 cati au avut bilet?
acum este raiul hotilor de buzunare!!!!!!!!
Arădenii nu vor utiliza mijloacele de transport în comun nici în situaţia în care prețul unui litru de benzină sau motorină ar costa 20 de lei…
-
Ai dreptate.Si parcarea sa se faca vreo 20 lei pe 30 de minute.
saraciile aradului, lasa ca vine vara o sa fie si mai placut de suportat mirosuriile…
E o “inițiativă” chiar lăudabilă din partea cetățenilor de a mai utiliza din când în când și tramvaiul, în detrimentul autoturismelor de capacitate mare, poluante, și greu de parcat.
Cel mai mișto ar fi să interzică parcarea mașinilor peste 2000 cm pe centru 🙂
Să îi verifice și pe cei care se dau handicapați ca să parcheze moca 🙂 E full, Aradul cred că are cei mai mulți handicapați prefăcuți!
-
Daaa,cei mai multi ,,handicapati” mai ales intre finante si strada 1 Decembrie unde numai pe aceasta portiune peste jumatate din cei parcati au in bord chestia aia cu handicapat.
cei mai multi blatisti sunt pe liniile 18 si 3
Dar intereseaza pe cineva asta ? ca nu vad controale decat asa din cand in cand…… asa ca………..
Tramvaiele care nu au aer condiționat sunt epave, trebuie schimbate sau dacă nu montat sistem de aer condiționat în toate tramvaiele, altfel la vară va fii jale în anu 2022 nu sunt condiții decente nici în autobuz și nici în tranvaie