Unul dintre contractele reziliate are o valoare de 85,7 milioane lei şi a fost încheiat cu asocierea SIRD Timişoara/Straco Grup/Genesis Internaţional/SCT Bucureşti pentru modernizarea DN 76, Şoimuş-Baia de Criş (judeţul Hunedoara), pe o distanţă de 40 de kilometri.
Un alt contract, de 72,4 milioane lei, se referă la modernizarea DN 76 Baia de Criş-Vârfurile, pe o distanţă de 30 de kilometri. Contractul a fost încheiat cu asocierea spaniolă Bahia San Kristobal/Excavaciones Ruiz Y Monedero. Notificările de reziliere au fost trimise în ambele cazuri la începutul lunii aprilie şi pentru că, potrivit CNADNR, constructorul nu a remediat probleme semnalate s-a trecut la reziliere.
Notificare de remediere
Totodată, CNADNR a trimis, pe 13 aprilie, companiei Astaldi o notificare pentru remedierea problemelor apărute la modernizarea DN 79 Arad – Oradea, pe o distanţă de 100 de kilometri. Contractul, în valoare de 266,7 milioane lei, fără TVA, încheiat în 2009, nu a fost, însă, reziliat.
“Antreprenorul (Astaldi) a înaintat spre aprobarea consultantului un program de lucrări revizuit care demonstrează disponibilitatea acestuia de a finaliza execuţia lucrărilor. De asemenea, au avut loc vizite pe şantier şi şedinţe comune de lucru între beneficiar (CNADNR), consultant (WSP International Sweden AB) şi antreprenor, în vederea rezolvării problemelor anterioare care au condus la nerespectarea termenului contractual iniţial”, arată reprezentanţii Companiei.
BEI şi Boagiu
Potrivit CNADNR, reprezentanţii BEI au vizitat şantierul Astaldi în luna mai pentru a determina situaţia actuală a acestui contract şi a analiza cu părţile implicate modalităţile de accelerare a execuţiei lucrărilor. În plus, ministrul Anca Boagiu a vizitat şi ea lucrările în aprilie iar, mai apoi, la finele lui mai, la ultima vizită arătându-se mulţumită de ritmul pe care l-au „prins” constructorii de aici. În aprilie, după vizita pe Arad-Oradea, Boagiu le-a transmis reprezentanţilor Astaldi că se află “în pericol de reziliere” întrucât au realizat doar 24% din lucrare, în timp ce proiectul avea ca termen de finalizare luna martie 2011.
Mobilizare
Cei la la CNADNR susţin acum că “Astaldi a mobilizat semnificativ materiale, personal şi echipamente, astfel încât să-şi respecte angajamentele contractuale şi să finalizeze lucrările”, aşa că nu se mai pune problema rezilierii.
Anul viitor în iunie
Constructorii i-au promis lui Boagiu că anul viitor, în iunie, deci cu un an şi patru luni întârziere, vor finaliza drumul Arad-Oradea. Vestea bună pentru arădeni este faptul că, până la finele anului 2011, porţiunea de drum din judeţul Arad va face cunoştinţă în întregime cu primul strat de asfalt, după cum susţin executanţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!