ARAD. Consiliul Judeţean Arad a alocat toate sumele necesare finalizării lucrărilor de modernizare a drumurilor Arad-Şiria-Pâncota şi Pâncota-Buteni. Aleşii judeţeni au votat în şedinţa ordinară din data de 28 februarie alocarea acestor sume, dar şi o ajustare a devizului general, vot în baza căruia au fost majorate substanţial preţurile pentru cele două drumuri. Cu peste 11 milioane de lei mai mult vor costa lucrările, valoarea crescând de la 141,7 de lei la peste 153 de milioane de lei. „Creşterea devizului se datorează creşterii preţurilor atât la materialele de construcţii, cât şi la resursa umană. Această creștere s-a realizat conform indicelui de ajustare statistică, devizul anterior fiind aprobat raportat la prețurile înregistrate în 2017”, transmit reprezentanţii CJA.
Iustin Cionca, preşedintele instituţiei judeţene, a declarat faptul că „am suplimentat devizul general privind tronsoanele de drum Arad-Șiria-Pâncota și Buteni-Pâncota. E normal ca, în condițiile în care a crescut salariul minim, s-au scumpit toate materialele de construcție și a crescut și prețul la combustibil, să ajustăm și valoarea lucrării. Ne dorim lucrări de calitate și, dacă mențineam devizul la nivelul anului 2017, firmele care execută lucrarea nu se puteau încadra în respectivul deviz. Avem capacitatea financiară de a face față la aceste ajustări, principalul obiectiv fiind calitatea lucrării”.
Pe fonduri europene
Cele două lucrări de modernizare a drumurilor sunt finanţate din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020. Procedura obligă, însă, Consiliul Judeţean să achite facturile din fondurile proprii, urmând ca, după efectuarea plăţilor, instituţia judeţeană să solicite banii de la Uniunea Europeană.
Trimite articolul
XSI MAI SCUMPE SI MAI INGUSTE DRUMURILE PE AMBELE SENSURI LUCRARE DE MINTUIALA CA DE OBICEI.
-
Ai dreptate.Cinci ani s-au chinuit sa repare acest drum si l-au facut foarte ingust,practic daca ai o problema tehnica cu autoturismul,nu ai unde sa opresti pe margine.Mai mult decat atat,am vazut ca sapa un sant de aproximativ 1,5 metri latime si 1,0 metri adancime,iar in cazul in care intra cineva in depasire,n-ai decat o singura varianta:sa intri in sant!!! Cred ca s-au creat premisele inmultiri accidentelor pe acest drum.Nu stiu cine la proiectat,dar mai ales cine a facut studiul de fezabilitate si cine a fost personajul angajat al CJ Arad,care a intocmit caietul de sarcini.Si cine a fost diriginte de santier.Sunt intrebari la care Aradon,ar trebui sa obtina raspunsuri.Pentru ca din banii nostri,s-a facut o caricatura de drum.
Puteți să veniți să reparați craterele pe tronsonul pancota Târnova care incep sa se deschidă !
Tronsonul Buteni-Târnova e de toata jena, ingust si denivelat, una peste alta o lucrare de mântuială. Rușine celor care l-au construit, ar trebui sa il refaca din buzunarul lor.
-
Dar de ce sa suporte firma constructoare și nu cine a făcut recepția?