ARAD. Reduceri de zeci de procente la produse dintre cele mai variate şi doar o singură zi pentru mega-cumpărături. Aşa s-ar putea descrie fenomenul cunoscut sub numele de „Black Friday” – Vinerea Neagră care încet, încet cuprinde şi Aradul. După un prim an de experienţă a goanei după cumpărături, tot mai multe magazine îşi doresc să marcheze venituri record prin vânzări la preţuri mici a produselor aflate pe stoc. Dacă cele mai multe oferte sunt, în continuare, în mediul electronic, cumpărăturile online fiind principala sursă de achiziţie de produse cu această ocazie, există şi magazine tradiţionale care au intrat în cursa vânzărilor.
Promoţii pe modele
„Toate categoriile de produse din magazinul nostru vor fi supuse reducerilor de astăzi. Pe fiecare categorie vor exista anumite modele care vor avea reduceri maxime, iar altele vor avea reduceri în procente mai mici. Totul depinde de model şi de data apariţiei modelului pe piaţă”, ne-a explicat Robert Andrei Gonda, managerul unui magazin de electronice din municipiu. Despre interesul arădenilor pentru aceste reduceri, domnul Gonda a punctat: „Am fost întrebaţí deja dacă se dau bilete de ordine sau de aşteptare. În general oamenii ne spun: «Ţine-ţi orice produs că vin să îl cumpăr». Există un interes foarte mare, iar speranţele noastre în ceea ce priveşte volumul vânzărilor sunt crescute”.
Ieftin şi bun
Cumpărătorii care au trecut ieri pragul magazinului au venit într-o oarecare recunoaştere a teritoriului. Au pus ochii pe produsele pe care le doresc, au analizat preţurile şi au plecat cu speranţa că în această dimineaţă vor reuşi să facă târguri foarte bune. Deloc surprinzătoare au fost şi criteriile pe care le au cumpărătorii arădeni: produse ieftine şi cât mai bune.
Cât de multe ştiu arădenii despre Black Friday este o întrebare pe care mulţi comercianţi o gândesc, chiar dacă nu o rostesc. Acţiunea preluată de peste Ocean s-a dovedit a fi una de succes în mediul electronic, dar despre cum vor evalua vânzările clasice, direct din magazine, nu se pot face foarte multe preconizări. Cert este că grupul ţintă a vânzătorilor o reprezintă tinerii, cei care au accesat la internet, cei care au mai participat poate şi în trecut la astfel de acţiuni şi care sunt avizi după tehnologie.
Ce spun arădenii?
„Am auzit despre Vinerea Neagră şi voi încerca să îmi cumpăr câteva electrocasnice. Voi alege varianta online de cumpărături şi sper ca magazinele să fie aprovizionate cu un stoc suficient, iar reducerile să fie pe măsura aşteptărilor”, ne-a spus Adam, un tânăr funcţionar public de 28 de ani.
Tot electronice şi electrocasnice vor au în vizor şi arădencele. „Aş vrea să găsesc un laptop. Nu mi-am stabilit o limită de preţ, dar desigur că aş vrea să plătesc cât mai puţin pentru el. Sperăm ca acţiunile de acest fel să se mai organizeze şi pe viitor”, a punctat Cristina – 20 de ani.
„Sperăm ca vânzările să crească simţitor cu această ocazie” Robert Gonda
andreea.pintea@informmedia.ro
Citiți principiile noastre de moderare aici!