ARAD. Salariaţii arădeni luptă pentru drepturile lor, iar atunci când li se încalcă se adresează Inspectoratului Teritorial de Muncă. „Una dintre cele mai importante atribuții ale Inspecției Muncii și implicit a Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad este să fie alături de cetățeni, fie că sunt angajatori, fie că sunt angajați. Astfel, în special în această perioadă dificilă pentru toți, invităm atât angajatorii, cât și angajații să ne împărtășească problemele cu care se confruntă, pentru a găsi, împreună, o cale cât mai facilă pentru rezolvarea acestora”, a transmis ITM Arad.
În acest context, ITM Arad a atras atenția angajatorilor, dar și angajaților „ca sesizările adresate ITM Arad să fie obiective, reale și cuprinzătoare în detalii astfel încât instituția noastră să aibă toate pârghiile necesare rezolvării în mod pozitiv a solicitărilor acestora”.
Statistica pe 4 luni
În cifre, doar în ultimele 4 luni au fost înregistrate la ITM Arad un număr de aproximativ 150 de sesizări scrise din partea lucrătorilor, din care, mare parte, peste 70%, se referă la neacordarea drepturilor salariale, neacordarea de sporuri sau neplata orelor suplimentare. Alte 15% din cazuri s-au referit la munca nedeclarată, prestarea de activitate fără forme legale și 15% din cazuri s-au referit la nereguli în domeniul securității și sănătății în muncă.
Consiliere telefonică
„Un număr foarte mare de cetățeni, atât angajatori cât și angajați, apelează la consiliere telefonică din partea ITM Arad, astfel o parte din eventualele nemulțumiri sau nelămuriri au fost rezolvate mult mai ușor. Numerele de telefon la care se oferă răspunsuri la nelămuririle cetățenilor sunt 0257/257.251 și 0257/283.644. Sunt oferite, la cerere, și răspunsuri în scris, atât prin poștă, cât mai ales electronic, pe e-mail. Având în vedere situația pandemică, încurajăm comunicarea cu instituția noastră mai ales prin mijloace electronice, dar amintim că sunt situații în care legislația în vigoare nu permite doar comunicarea electronică, caz în care atât angajatorii, cât și angajații trebuie să se prezinte la sediul ITM Arad. Cu excepția perioadei 25.03-15.05.2020 în care accesul în instituție a fost restricționat datorită pandemiei de COVID-19, ITM Arad desfășoară program normal cu publicul, în fiecare zi de luni până joi de la 8.00 la 16.30 și vineri de la 8.00 la 14.00, accesul în instituție făcându-se respectând toate cerințele prevăzute de Legea 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19 și a Ordinului nr. 3577/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirul SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă”, au mai specificat reprezentanții instituției.
Trimite articolul
XSunteți un institut platit de geaba ,explicați la cetățeni de ce 90%din firmele de paza nu plătesc orele suplimentare !!! pentru ca o instituție publică doarme iar altul face evaziune fiscală pe spatele bietului cetățean aparat de ITM.
-
Du-te la lucru! Stai degeaba si mai vrei si ore suplimentare?!