Începând de vineri, 16 mai, încă 7 municipii reședință de județ sunt interconectate la Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă – SIIEASC. Cetățenii din municipiile reședință de județ Alexandria, Arad, Călărași, Oradea, Ploiești, Târgoviște și Târgu-Jiu, vor putea accesa digital serviciile de stare civilă naștere și deces.
Nașterile și decesele vor fi înregistrate în format digital, eliberarea certificatului de naștere sau deces realizându-se în format digital, iar la cererea titularului/aparținătorului și în format fizic, printat pe un formular securizat.
Cu toate astea, autoritățile anunță că „Întrucât extinderea Sistemului Informatic Integrat se realizează etapizat, fiind necesară interconectarea a 3.188 de unități administrativ-teritoriale, platforma destinată prestării serviciilor exclusiv on-line cetățenilor, la momentul actual, nu poate fi accesibilă.”.
„În prezent, pentru a obține un certificat de stare civila naștere sau deces, persoana trebuie să se deplaseze la oficiul de stare civilă unde depune documentele necesare, respectiv cererea de eliberare a certificatului de stare civilă, document care se poate elibera atât în format digital, solicitantul trebuind să comunice ofițerului de stare civilă o adresă de poștă electronică, cât și în format fizic, printat pe un formular securizat, în funcție de opțiunea cetățeanului”, transmite Ministerul Afacerilor Interne.
Extinderea la nivel național a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024. Începând cu 8 mai 2024, cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov pot obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificate de naștere și deces.