Conform celor de la Wall-Street.ro (WS), județele Mehedinți, Caraș-Severin, Dolj, Teleorman, Arad, Bistrița-Năsăud, Botoșani și Vaslui stau cel mai prost când vine vorba de vârsta medie a mașinilor înmatriculate. La nivel național, în 2019, vârsta medie a mașinilor nou intrate în parc a fost de 11.2 ani, față de 11.4 ani în 2018, anul trecut fiind înmatriculate la nivel național peste șase sute de autoturisme noi sau la mâna a doua.
În Arad, vârsta medie este de 12.2 ani, la același nivel cu Botoșani, județul fiind „depășit” doar de Dolj (vârstă medie 12.3 ani), Bistrița-Năsăud (vârstă medie 12.4 ani), Caraș-Severin (vârstă medie 12.9 ani) și Mehedinți (vârstă medie 13.2 ani), acesta din urmă stând cel mai prost la acest capitol. În cealaltă parte a clasamentului se află județe precum Cluj (10.2 ani vârstă medie), Argeș (9.9 ani), Ilfov (9.1 ani), respectiv municipiul București, care are și cele mai tinere mașini, vârsta medie a autoturismelor înmatriculate în capitală fiind de 8.3 ani.
Vecinii noștri stau ceva mai bine decât noi: Timiș – 11.9 vârsta medie, Hunedoara – 11.8 vârsta medie, Alba – 11.9 vârsta medie, Bihor – 11.1 vârsta medie. Conform WS, în 2019 „au intrat în parcul național un număr de peste 225.000 de autoturisme a căror vârstă a fost de cel puțin 12 ani”, alte aproape 213 mii de unități având normă de poluare Euro 6.
Trimite articolul
Xasta e nivelul de trai ce va tot mirati! Cumpără romanasul nostru ce poate din leafa lui mică.
Aici sunt bagate si masinile Retromobil la care Aradul sta foarte bine si valoarea lor este inestimabila
E mai bune ălea vechi
Vechi dar rezistente. Si luate cu banii jos, nu in rate ca miticii. Pe langa asta, scandalul dieselgate a dovedit faptul ca masini noi din grupul vw, daimler etc polueaza la fel ca cele din urma cu 10 ani. 1.9 TDI power!
-
Ia arătați asta la PNL Arad, că e cel mai bun indicator pe unde se situează aradul, acolo cu MH, Botoșani și Vaslui. N-am mai văzut mașini cu numere roșii în Arad de mult timp și dealerii de automobile se închid pe banda rulantă.
-
John cu 12 clase, 1.9tdi ala e euro 4 sau 5, clar emana mai mult dioxid de carbon (printre altele), normele noi de poluare cer cifre din ce in ce mai mici.
Eu nu am probleme ca masina mea are 5 ani, e euro 6 benzina.
Restul, nu aveti bani de masina? Mergeti pe jos sau mijloace comune, oricum marea majoritate au masini in stari deplorabile cu spaga sa treaca RAR sau sa nu zic de cei cu volan pe dreapta care sunt efectiv retarzi.-
Tu n-ai probleme cu masina, ai cu capul.
Fiecare isi cumpara masina pe care își permite. Din acest motiv nu avem dreptul să ne batem joc de ceilalți.
Într-un judet condus de pnl, e rusinos ca Academii sa fie la coada acești clasament, spune multe despre ce viitor ne paște cu acest duet pnl-psd care fac ,,jocurile” în Arad.-
Nu am zis ca am problema cu masina draga cititor, am probleme cu oamenii care isi doresc dar nu isi permit. Oamenii care merg pana la colt cu masina si nu au bani sa isi intretina jafurile..cu aia am problema.
-
Dar tu cate conturi ai mai parlitule ???? euro 4 sau 5 gasesti foarte multe si in Germania , Franta , Austria , Olanda , Suedia etc.etc. …asa ca fugi naibii cu cazatul tau cu tot
-
Daaaa, prostovani europeni….poluare,incalzire globala, dieselgate. Bine ca toate fabricile de cacao din toata lumea, nu polueaza. Bine ca americanii au jafuri si din anii 80 si nu au nicio treaba. Si acolo isi cumpara fiecare ce isi permite si nu vad din asta o problema. La noi e mare fala sa ai masina si permis de conducere. Vai de mama noastra! Niste frustrati, ipocriti cu chilotii rupti in cur. Am vazut ”șmecheri” cu doi de Șm, cu pasini puternice, care merg in benzinarie cu 50 lei in buzunar: de 30 lei motorina si o limonada.
-
-
Nu conteaza, indiferent cine conduce judetul, nu aia te pun sa iti iei o rabla mare si ruginita in care apoi bagi intr-una bani .Lasa politica si cauta mai degraba spre mentalitatea unora ce vor sa -i imite pe cocalari,traficanti din tiganie si imbogatitii regimului. Atata ca aia nu cumpara ruginituri ce lasa valuri de noxe in oras, de nu se mai poate respira.
-
De la politică-politicieni pleaca totul.
Legat de ,,rable”, pai fără rable ar muri o întreagă industrie de piese de schimb, industrie cate produce miliarde si asigura locuri de munca.
-
-
-
Du te N mata…… Ti a luat tăticu mașină și acum te umfli in pene!!!!
Mars potaie la culcare!!!!!!-
Frustrat, eu mi-am luat din bani lucrati cash direct masina de 20.000. Ca voi sunteti muncitori de 2 lei pe benzi, ghinion. Nu iti permiti numa jafuri ca asta ai facut toata viata.Daca v-a suparat scoala,asta a ajuns de voi.
-
-
-
Tractor power
asa incepe propaganda ! Ce vor de fapt: sa ne oblige sa ne cumparam masini noi,in fapt niste drujbe,cu motoare foarte slabe de 1 200 sau 900 cmc;in plus fiabilitatea lor este foarte scazuta ,sunt pline de plasticuri,inclusiv scutul motorului…Nu stiu jmecheroii astia cum sa ne mai jumuleasca de bani ! CELE VECHI SUNT MULT MULT MAI REZISTENTE SI MAI PUTIN POLUANTE DECAT ACESTE “DRUJBE” DE DOI BANI
Vai ce tragedie! Nu mai stiu jegosii de la Apia ce sa mai faca…toata ziua platesc articole in presa si la tv…numai de masini vechi,rable si poluare….doar doar mai baga astia taxe pe romani….pai bai boilor,asta e puterea de cumparare in Romania….de unde dracu bani de masini noi?
-
Ce treabă are Apia cu mașinile ?
-
Asociația producătorilor si importatorilor de autovehicule .
Vrei sa spui ca n-au nici o treaba, nu!?
-
Bn comentarii de la șoferii cu mașini de 600euro :)) motoare de 900.1000…dar noi. ROMANUL E CÂRCOTAȘ, din ce e mai sărac este și mai nărod! Dc sa nu comentezi când tu ai mașina din alt mileniu :)) ieșiți sa o încălziți. VA PUP CU MOTORUL MEU DE 1000 TURBO, DAR NOU MAI NOUUU. COCALARI CU MENTALITATE DE A NU EVOLUA
-
Sper ca nu stapanesti masina aia cum stapanesti limba romana. Ca e jale.
Ce-ar fi să te mai uiți puțin prin gramatica limbii române ???
Ce-ar fi să te mai uiți puțin prin gramatica limbii române ???
Domnule Rogojan, ce-ar fi să te uiți ce scrii ?
Citat …”anul trecut fiind înmatriculate la nivel național peste șase sute de autoturisme noi sau la mâna a doua. …”
Chiar crezi asta ??? 600 îmtr-un an ” Ewstul … ce faci cu ele ?
eu am o Volga …din aia cu bot de rechin! Are table de 4 mm!
ce tot vorbiti de masini vechi ? Nu puteti generaliza
Ia faceti comparatie de ex. intre un Mercedes ”cobra” bine intretinut si un Mercedes mai nou rulat cu acelasi nr de km ( nu ma refer la plusul de optionale)si exemplele pot continua Apoi vorbim Asa ca…
La majoritatea masinilor noi se pune doar problema poluarii. Nu am vazut pana acum in presa de specialitate macar nici un cuvant despre siguranta pasagerilor din autotrismele care chiar la un accident usor se fac praf precum o cutie de chibrite si rama in urma accidentati si chiar morti.
De ce nu sunt obligati fabricantii sa scoata numai masini ce trec testul de 5 stele la testul EURO ENCAP ha?chestia cu poluarea nu ucide atatia oameni comparativ cu accidentele de pe sosele. Am vazut multe accidente grave si mortale ce puteau fi evitate daca masinile respective aveau un nivel de protectie al pasagerilor mai bun ! Clar?Nu dau exemple de astfel de mărci sa nu zica cineva ca le fac antireclama unor astfel de masini (mai ieftine desigur) le vedeti fiecare cand intalniti un asemenea caz de carambol pe sosele din pacate. si cand una din masinile implicate scapa cu tabla sifonata bine sau mai putin bine fara victime si in cealalta sunt raniti grav sau morti Da!
-
Să știți că mașinile noi care sunt fabricate din plastic,polueaza la fel ca cele vechi. Mașinile vechi polueaza prin cantitatea de noxe care le elimina,dar nu polueaza când sunt casate,pentru că sunt fabricate din metal. Mașinile noi polueaza la casare pentru ca sunt fabricate din plastic,care nu se poate recicla.
Reducere poluări trebuie realizata prin reducerea numărului de mașini.
Nu știu ce sa zic??
Probabil ca la numărătoare au întrat și cele de la transportul public în comun
Autobuzele de la Transd…. Sau camioanele vechi de la RAAC Etc
Eu fregventez săptămânal marile orașe ale României și nu mi se pare ca Aradul sa stea asa rău la capitolul mașini vechi
Ba din contra!
Arădenii au mașini întreținute și curate!
OK : OK : sa inteles , Aradul e printre codasi in ce priveste parcul auto , dar la salarii cred ca e chiar in coada clasamentului , asa ca omul de rand isi cumpara ce isi poate permite
nu-i nimic, in curand vom fi printre primele orase la numarul de cazuri de cancer de plamani ! bolnavi, dar cu cazane TDI de 20 de ani
Având in vedere ca majoritatea masiniilor cumparate in Lessing sunt înmatriculate in Bucuresti sau Ilfov nu este ceva ieșit din comun
La numarul record de vinituri din sud aparuti in Arad, nu ne mai miram. Fac tot felul de matrapazlacuri din care le ies banii si, complexati fiind de origine, si ca sa rupa gura con-sudistilor instalati pe-aici si a celor de-acasa, cumpara din vest cate o rabla pentru fiecare membru al familiei. Fac exact ca tiganimea ce de o vreme a migrat si aceea inspre Arad, unde tuturor ăstora le merge bine contrabanda. Ce bine ar fi sa le puna odata careva talpa si sa-i intoarca la origini !
Nu stiu ce van faceti atatea probleme.Vad ca in multe cazuri se pune problema orgoliilor.Masina este o utilitate,un mijloc de transport.Unii au masini mai scumpe,altii mai modeste,acelasi lucru se poate face cu oricare.Ajungi din punctul A in punctul B.Nici o masina nu-mi va prepara ciorba de burta,nu “va merge” singura la cumparaturi,sau nu-mi va rezolva problemele curente.
Cand ai bani de un logan nou dar totusi optezi pentru un passat diesel cu sute de mii de km dati inapoi si poluezi orasul atunci cand vrei sa pleci primul de la semafor nu e saracie e prostie!