ARAD. Judeţul nostru, cu cei puţin peste 60 de kilometri de autostradă, se află în prima parte a unui top realizat de către cei de la pecifre.ro, din punct de vedere al şoselelor de mare viteză care tranzitează judeţele din întreaga ţară. Reprezentanţii portalului menţionat mai sus au luat în considerare atât porţiunile de autostradă, cât şi cele de drum expres, când au realizat topul.
„România a depășit în acest an pragul de 1.000 de kilometri de autostradă și drum expres, la 87 de ani după ce Germania a depășit această bornă. Dar dezvoltarea rețelei de drumuri rapide este încă deficitară în unele județe ale României. Vă prezentam distribuția kilometrilor de drumuri rapide pe fiecare județ, la finalul anului 2023”, spun cei de la pecifre.ro.
Cu 106 kilometri de drumuri rapide, judeţul Timiş se află pe primul loc în acest top, urmat îndeaproape de judeţul Călăraşi, cu 103 kilometri. Podiumul este încheiat de judeţul Alba, cu 98 de kilometri. Urmează apoi Bucureşti, care a fost cuplat cu judeţul Ilfov, cu 91 de kilometri de drumuri rapide. Topul este continuat de Constanţa, cu 88 de kilometri, Hunedoara, cu 81 de kilometri, Cluj, cu 79, Olt cu 72 şi Sibiu, cu 67 de kilometri. Apoi, pe listă apare judeţul nostru, cu 65 de kilometri de autostradă. Topul este continuat de Mureş (44), Argeş (40), Giurgiu (32), Dâmboviţa (31), Prahova (30), Ialomiţa (17), Bacău (16), Sălaj (14), Braşov (6) şi Bihor (5). Restul judeţelor din ţară nu au niciun kilometru de autostradă sau drum expres, la finalul anului 2023.
Aradul, dar şi Bihorul, ar urma să urce vertiginos în top, odată cu realizarea drumului expres Arad-Oradea. Totuşi, cu cei 63 de kilometri de drum expres care ar urma să fie construiţi pe teritoriul judeţului nostru, Aradul îşi cam poate lua gândul de la alte şosele de mare viteză. Şi asta pentru că în Master Planul General de Transport al României, valabil până în 2030, nu mai apare nicio investiţie rutieră de amploare care să vizeze Aradul. Totuşi, chiar şi fără alte investiţii, la finalizarea expresului Arad-Oradea, judeţul nostru va urca mult în topul naţional, din punct de vedere al drumurilor de mare viteză, cu posibilitatea să stea mult în acest top, la cât de încet se realizează autostrăzile în ţara noastră.
Trimite articolul
XCe înțelegem din articole!? Suntem cu 87 de ani în urma Germaniei! Deci…..mai avem de așteptat pt Schengen!
Burkina Faso are mai multe autostrazi decat Romania. Mai putin si vor fi mai multe autostrazi in Antarctica decat la noi…
-
Care ”noi” ??? Agariciule, vezi ca esti in romania.
-
Se pare ca esti un om cu prea mult timp si cu nevasta in iurta vecinului
-
La Arad este absolut superb , autostrada este centura orasului , fara modestie , mergem dintr-o parte in alta a orasului pe autostrada , judetul Timis are el 106 km autostrada dar ocoleste in totalitate Timisoara. Felicitari Arad !
-
Drept ai spus. Nu stiu cine o proiectat traseu’ autostrazii pe langa Timisoara da’ ori o vrut sa saboteze orasu’ ori n-o avut viziune.
-
Pe vremea când s-a stabilit traseul autostrăzii, Ostaficiuc (PDL, președintele CJ Timiș) îl sabota pe Ciuhandu (PNTCD, primar Timișoara). De abia acum s-a finalizat lărgirea la 4 benzi a drumului spre autostradă și este în lucru o nouă descărcare. Pe de altă parte, luna aceasta este programată licitația pentru ultimul tronson din centura Timișoarei. Dar în tot răul a fost și un bine…dacă autostrada era mai aproape de oraș, era un fel de “bariera” în dezvoltare/extindere. Așa s-au conturat noi zone rezidențiale, comerciale, industriale, logistice între oraș și autostradă.
-
Daca in 33 de ani nu s-au realizat decat 1000 km de autostrada, inseamna ca avem imaginea reala a hotiei din Romania – adica firmele care au preluat aceste proiecte au reusit sa construiasca doar 30 km / an, restul banilor au fost directionati spre conturile bancare ale baietilor destepti si nimeni nu face puscarie.
Iar atunci ne mai miram ca europenii ne trateaza ca pe niste cetateni dintr-o tara medievala.