Dacă cifra de afaceri a companiilor din România a crescut cu 12% în ultimii şapte ani (de la 1.088 miliarde de lei în 2008 la 1.222 miliarde de lei în 2015), Aradul a avut un rol important în această creştere. Cu o dinamică a cifrei de afaceri de 136%(din 2008 în 2015), judeţul nostru e definit ca unul dintre motoarele industriei naţionale, alături de Argeş (209%), Sibiu (122%) şi Timiş (109%) – unde domină industria auto şi a componentelor auto.
„În general, se observă o tendinţă sănătoasă de participare la creştere pe mai multe paliere: pe orizontala unor industrii-cheie, cum ar fi componentele auto, sau pe palierul de IMM-uri care activează în comerţ, precum şi cele care sunt prezente pe piaţa de servicii”, a declarat, pentru www.zf.ro, Codruţ Pascu, managing partner al companiei de consultanţă în management strategic Roland Berger Strategy Consultants.
Topul
Doar zece judeţe, plus Capitala, au intrat în topul celor mai puternice judeţe din România (cu o cifră de afaceri de peste 25 de miliarde de lei în 2015). Iată în ce ordine: 1. Bucureşti – 458,1 miliarde de lei cifră de afaceri în 2015, dar cu un bussines în scădere cu 33% faţă de 2008; 2. Ilfov – 75,7 miliarde de lei cifră de afaceri (creştere cu 180%); 3. Timiş – 49,2 miliarde de lei cifră de afaceri, creştere cu 109%; 4. Cluj – 47,9 miliarde de lei, 77%; 5. Argeş – 47 miliarde de lei, 209%; 6. Constanţa – 44,3% miliarde de lei, 96%; 7. Braşov – 40,9 miliarde de lei, 96%; 8. Prahova – 40,1 miliarde de lei, 102%; 9. Mureş – 27,6% miliarde de lei, 137%; 10. Sibiu – 27,1 miliarde de lei, 122%; 11. Bihor – 26,5 miliarde de lei, 69%; 12. Arad – cifră de afaceri de 25,9 miliarde de lei în 2015, bussines-ul judeţean în creştere cu 136% faţă de 2008.
Potrivit www.zf.ro, acest top a fost realizat pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Buna clasare a judeţului Arad se datorează aportului adus de companiile internaţionale cu activitate în diverse industrii, remarcându-se în mod special capitalul japonez şi cel german. În acelaşi timp, se menţine o tradiţie veche de peste 100 de ani, aceea a construcţiei de material rulant pentru calea ferată.
Citiți principiile noastre de moderare aici!