Patru tramvaie cu dublă articulație de capacitate mare și şase tramvaie vagon de capacitate medie au fost achiziţionate de Municipiul Arad printr-un proiect european de aproximativ 18 milioane de euro. Primăria a anunţat oficial finalizarea proiectului, într-o conferinţă de presă care a avut loc joi, în Sala Ferdinand din Palatul Administrativ.
Principalul obiectiv al proiectului „Achiziție material rulant electric, 4 tramvaie dublă articulație capacitate mare și 6 tramvaie vagon capacitate medie” constă în „reducerea emisiilor de carbon din transport în Municipiul Arad prin achiziția de material rulant nou (tramvaie), care va conduce la dezvoltarea unui sistem de transport public de călători cu tramvaiul atractiv și eficient, facilitând astfel transferul sustenabil al unei părți din cota modală a transportului privat cu autoturisme către transportul public.”
Valoarea totală a proiectului este de 87.462.776,23 de lei. Valoarea finanțării nerambursabile a contractului de finanțare se ridică la 72.102.436,58 de lei. Contribuția Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) a fost de 62.537.827,65 de lei, în timp ce contribuția națională a fost de 9.564.608,93 de lei.
„Bătălie câştigată”
„În marele război pe care noi îl ducem de câțiva ani pentru a înnoi flota de tramvaie a municipiului, consemnăm, odată cu încheierea acestui proiect, încă o bătălie câștigată. Alte şase tramvaie vor fi achiziționate prin PNRR. Așteptăm noul buget al Uniunii Europene, noua axă care sperăm să se deschidă până în toamnă la ADR Vest. Vom continua să achiziționăm garnituri noi, licitația fiind deja adjudecată de fabrica de tramvaie din oraș. Dincolo de faptul că primim fonduri nerambursabile pentru tramvaie, este mare lucru că ele se produc la Arad, acești bani intrând în economia orașului nostru. Un alt avantaj este acela că avem fabrica la îndemână pentru mentenanță sau orice altă intervenție la tramvaie” – a declarat primarul Călin Bibarț.
În ceea ce priveşte zonele vizate pentru înlocuirea căii de rulare, edilul a precizat că „prioritatea noastră numărul 1 va fi Făt Frumos. Probabil că vom finanţa noi în această vară lucrarea, ca să putem da drumul la licitaţie, şi vom merge în paralel până când se deschide finanţarea şi vom primi banii retrospectiv. Sper din tot sufletul ca în această toamnă, cel târziu din primăvara anului viitor să se lucreze la această linie. Urmează apoi să depunem documentaţiile care sunt pregătite şi pentru Micălaca – Zona 300 şi Micălaca – Calea Radnei”.
Călin Bibarţ: Vom continua să achiziționăm garnituri noi, licitația fiind deja adjudecată de fabrica de tramvaie din oraș
Trimite articolul
XPrecum cei care au BMW sau Mercedes iar casa e murdara si se darama pe ei.
Cam asa e si Aradul de cativa ani incoace… plin de boschetari si cersetori, mizerie, lipsa civilizatiei, lipsa politisti, interlopi, droguri, etc… dar macar avem hinte noi, tramvaie noi, pavele noi, parcari noi, etc…
Sper ca la urmatoarele alegeri sa vina cineva mai competent.
-
Vise…vise…