ARAD. Încă două tramvaie Imperio Civitas au fost puse în circulație, săptămâna aceasta, în Arad. În mai puțin de jumătate de an, flota Companiei de Transport Public Arad s-a înnoit cu șapte tramvaie din lotul de 14 cumpărate cu fonduri europene. Noile tramvaie sunt de capacitate medie și sunt vopsite în culorile echipei locale de fotbal UTA.
„Primăria Municipiului Arad a fost printre primele administrații din țară care a înțeles necesitatea reînnoirii flotei de transport în comun. Se întâmpla acum opt ani, când primele garnituri Imperio, construite chiar la Arad, erau puse în circulație. Operarea cu tramvaie noi, eficiente energetic, aduce numeroase beneficii: pasagerii călătoresc confortabil și în siguranță, costurile de exploatare sunt optimizate, iar traficul și poluarea sunt reduse considerabil” – transmite Primăria, într-un comunicat de presă.
Transport alternativ
Potrivit aceleiaşi surse, transformarea Aradului în „oraş verde” „continuă să fie o prioritate pentru municipalitatea arădeană, însă pentru a putea atinge acest deziderat investițiile în transportul în comun trebuie să fie dublate de o schimbare a mentalității cetățenilor și a stilului lor de viață în general, respectiv aceștia să aleagă mijloacele de transport alternative în locul autoturismelor personale.”
Arădenii de toate vârstele sunt încurajați să apeleze la tramvai, bicicletă sau chiar la mersul pe jos, pentru a se deplasa pe distanțe scurte, în interiorul orașului.
Verde şi în… spaţiile sterile
În contextul preocupărilor pe care pretinde că le are pentru combaterea efectelor nocive ale gazelor cu efect de seră, Primăria (re)aduce în discuţie înierbarea liniilor de tramvai – o treabă care ar fi trebuit făcută de mult, de la accesarea primului credit BERD pentru modernizarea liniilor de tramvai din Vlaicu. La mai bine de zece ani de la această… promisiune neonorată, Primăria ne vorbeşte acum despre înierbarea liniilor de tramvai ca despre o soluţie urbană inovatoare.
„Reconversia spațiilor sterile în zone verzi se dovedește a fi soluția cheie a orașelor moderne. Municipalitatea arădeană are în vedere transformarea unor spații lipsite de vegetație în zone verzi. Cu o planificare urbană inovatoare, spațiile dintre liniile de tramvai, de exemplu, ar putea fi înverzite. Reconversia acestor zone sterile în spații verzi ar avea atât un impact vizual plăcut, dar în egală măsură ar rezolva multe probleme ale municipalității cum ar fi de exemplu degrevarea sistemelor de evacuarea a apelor pluviale, prin conducerea apei în aceste zone populate cu vegetație, care datorită sistemului de retenție de apă înglobat la instalare reține o cantitate mare de apă, ulterior evaporabilă treptat, răcind astfel mediul ambiant, atragerea și păstrarea polenizatorilor în orașe, ecologizarea unor zone pustii în care se adună doar gunoaie și sunt greu de întreținut.”
Trimite articolul
XPrimăria ii îndeamnă…
Când o sa-l văd pe primar că circulă cu tramvaiul, poate o să țin cont de sugestie.
-
Daca circulai, il vedeai! Ori din cocina in care domiciliezi, nu ai cum sa il vezi!
Sincer, pana si in tramvaiele “comuniste” stai mai bine decat in acest model. Daca te pui pe scaun, trebuie sa stai ori cu un picior afara ori inghesuit cu picioarele. Spatarul doar ergonomic nu e, daca te proptesti de el zici ca stai proptit de un pom carn… nu stiu cum naiba au fost proiectate astea, dar modelul precedent e mult mai presus fata de aceste “noutati”.
-
De fapt modelul este ,,creația” celor de la Astra. Nu are nicio legătură cu modelul Imperio de la Siemens.
-
Sunt foarte spatioase, daca respectam regulile de civilizatie si nu ne cracim ca la noi acasa! https://avcactive.com/en/imperio-civitas/
-
Iti recomand sa circuli cu unul inainte sa dai link de la producator. Poate in poze pare spatios, insa realitatea e alta. Daca eu care am 1,70 si 65kg stau inghesuit pe scaun, imagineaza-ti cum sta unul de 2m si 100kg.
-
uta e alb rosu negrul ala arata asa bine cum e verdele ala tiganesc cum are retim pe gunoaie!
-
Arata foarte bine! Sunt tramvaiele pentru Arad, nu pentru uța!
Oricum, culorile imi plac ! 🙂 La mai multe !
Aradul verde!?
Bla bla bla….
Actualmente parcul auto al primariei are mai multe mașini față de câți angajați avea in ’89.
Tramvaiele astea sunt o glumă tristă din păcate. Jumate din scaune sunt blocate din cauza boghiului/roților sau cum vor să le numească, deci doar jumate ai loc sau dacă îți lipsește un picior.
La un sfert din ele nh ai loc doar dacă ești copil sau ai amândouă picioarele retezate, iar restul de un sfert sunt ok.
Tramvaiul arată bine, dar ergonomie dezastru.
Păi plimbăm tramvaiul sau chiar vrem să-l folosim în a transporta călători ?