ARAD. Aradul se află la intersecţia a două coridoare europene de transport foarte importante, a anunţat Adina Vălean, comisarul european pentru transporturi. Potrivit declaraţiilor acesteia, reţeaua europeană TEN-T a fost revizuită, iar acum se doreşte dezvoltarea infrastructurii feroviare pe două direcţii europene: est-vest şi nord-sud. Practic, noile coridoare de importanţă europeană care vizează ţara nostră şi, implicit, Aradul sunt coridorul Rin-Dunăre şi coridorul Marea Baltică-Marea-Neagră-Marea Egee. Pe coridorul Rin-Dunăre, proiectele de modernizare a căilor ferate sunt deja avansate. Iar aici putem vorbi despre modernizarea căii ferate frontieră-Curtici-Arad-Simeria şi, mai departe, până spre Bucureşti. În ceea ce priveşte noul coridor european în care este cuprins Arad, şi aici avem deja un proiect aflat în faza de licitaţie, respectiv modernizarea şi dublarea liniei de cale ferată Arad-Timişoara-Caransebeş. Însă noutatea anunţată de comisarul Adina Vălean se referă şi la o modernizare totală a liniei de cale ferată Oradea-Arad, pe direcţia nord-sud, care să se continue cu linia spre Timişoara şi, mai departe, spre sudul ţării. Pentru moment, Uniunea Europeană a decis doar să modifice reţeaua TEN-T, în ceea ce priveşte România. Dar, pe baza acestei noi strategii, în viitorul apropiat, probabil că linia ferată Oradea-Arad va intra în atenţia statului care ar putea decide ca, pe fonduri europene, să demareze un proiect amplu de modernizare a acestui obiectiv. Dar asta pe viitor.
Trimite articolul
XBine ca linia ferata nu mai poate fi deviată de către vecinii egoiști. Apropo ce ar fi o linie ferata Arad Deva cu ocolire prin Timișoara?
-
Se tre..compliche..la situation
Aradul are o poziție geografică cu adevărat privilegiată. Proștii suntem noi că nu știm să valorificăm acest atu al orașului.
Și prima cale ferata construită în Transilvania (fără Banat) a avut punctul de plecare la Arad. Este vorba de linia ferată Arad – Alba Iulia (segment al actualului Coridor IV paneuropean). Vezi detalii la:
https://www.arad.zone/blog-ar/prima-cale-ferat%C4%82-din-transilvania-linia-principal%C4%82-arad-alba-iulia-%C8%98i-linia-secundar%C4%82-simeria-petro%C8%98ani
Cum asa, parca era o halta Aradul. Nu imi mai explic nimic domnule Gherasim.
-
Așa cum zici!Odată i albă, Odată i neagră!Tot mai neserios site!
-
A scris si el la comandam….
E un ordin de denigrare si sabotaj al Aradului….nu doar economic ci si in spatiul public.
Acesti jurnalisti de paie cum e acest dom si celebrul spagar Scridon vor tot scrie la comanda….
Nu-i o noutate ca Aradul e gara importanta….dar degeaba! Nu este forță economică…. marfa, nu-i flux de călători…. navetiști, turiști, business….! Vorba aia! Dumnezeu iti dă …. Da nu-ți bagă-n traistă! Se aude!? Jita? Bibi!?
-
Tu te auzi domnule..Nealcosu
Intradevar am pierdut teren din cauza clanului Falconeti…dar uitate in statisticile Zf si nu numai.
Aradul economic sta mai bine decat Oradea….momentan
DEGEABA,dacă nu se și depun proiectele! Arad-Caransebeș, da e in faza de studii de fezabilitate,DAR sunt și o grămadă de contestații și clarificări la cerințele beneficiarului din partea companiilor !
Instalația din Arad, după atâția ani de la terminarea lucrărilor din teren,NICI in ziua de astăzi NU este predată de către Alstom către beneficiar din cauza a peste 150 -200 de probleme a instalatiei ! Alstom nu e capabil să remedieze,beneficiarul nu dorește preluarea cu probleme! Asta până nu o ia unul în brațe!!!
De visat restul … NU cu pesedeee ,un partid ANTIINFRASTRUCTURĂ la MT sau in guvern!