Aradul a fost în cărți pentru construirea unei fabrici deținute de grupul Volkswagen, mai exact o fabrică Skoda. Investiția ar fi urmat să asigure aproximativ 4.000 de locuri de muncă, iar la nivelul ofertei de infrastructură și logistică oferta Aradului a ajuns printre cele finaliste. Unde a pierdut însă orașul, dar și România și cum s-au făcut jocurile? Fostul primar, Gheorghe Falcă – europarlamentar PNL, a explicat ițele acestei potențiale investiții.
Prima ofertă, în ianuarie
„Guvernul României a primit o solicitare din partea unei firme de consultanță pentru a prezenta două locații, locații ce trebuiau să îndeplinească anumite condiții pentru a se construi o fabrică. La acel moment nu era dat numele fabricii. Printre condiții se cerea: acces rutier principal la autostradă cu două noduri și cale ferată la maxim 6 km. Guvernul a analizat condițiile și a prezentat 2 locații: la Simeria și o alta între Arad și Timișoara. Pe 10 ianuarie 2019 am fost invitat de un cetățean la el acasă ca să îmi spună cum a venit o firmă de consultanță la el, pentru a se discuta situația terenului. Din discuții mi-am dat seama că este vorba despre o investiție foarte mare, cel mai probabil o fabrică de mașini. Apoi am sunat la nivel de București și am primit, prin Consiliul Județean, o listă cu solicitări privind infrastructura și utilitățile. Am evaluat rapid și am transmis că vom pune la dispoziție infrastructura, fiind vorba de aproximativ 20 de milioane euro. Practic, le-am transmis că noi vom susține toată infrastructura pentru o astfel de investiție. Între timp, am aflat că cele două locații nu îndeplineau condițiile și am reușit să aflăm condițiile cerute Guvernului. Am identificat locația, în Zona Industrială, am făcut calcule și am transmis oferta, în ianuarie. Compania americană ne-a transmis direct că locația este bună și că ar urma să vină în februarie în Arad”, a explicat Gheorghe Falcă în cadrul unei conferințe de presă.
Echipe, consultanți, chestionare
Din acel moment, administrația arădeană a început să pregătească oferta concretă. „Am apelat la arhitecți din Viena, am contractat una dintre cele mai mari firme din Timișoara, am făcut o echipă de lucru și am pregătit o ofertă fără a fi asistat de cei din Guvernul României. Domnul ministru Ștefan-Radu Oprea a fost poate cel mai bun partener pentru acest proiect. Ne-a susținut atât la Ministerul Agriculturii, cât și la Poliția de Frontieră, unde ni s-a confirmat posibilitatea înființării unei benzi speciale în vamă pentru cele 600 de TIR-uri care ar fi urmat să tranziteze zilnic punctul de frontieră”, a mai spus Falcă.
Zonă Industrială de 1.300 de hectare
Unde ar fi urmat să fie fabrica? Fostul primar Gheorghe Falcă a arătat că terenul agreat de Volkswagen era în Zona Industrială Vest. Investitorul a solicitat un teren de 400 de hectare pentru fabrica propriu-zisă, dar administrația locală a creionat o zonă industrială de 1.300 hectare, pentru a putea aduce utilitățile în zonă fără a fi considerat ajutor de stat. O altă solicitare impusă de investitor a fost și realizarea unui tronson pe patru benzi din Zona Industrială Vest până la Pecica – intrarea pe autostradă. Condițiile au fost îndeplinite de Arad, orașul intrând în competiție cu locații din Slovenia, Ungaria, Serbia, Bulgaria și Turcia.
Mai mult, pentru că investiția presupunea angajarea a 4.000 de oameni, dar și construirea unui centru de formare pe o suprafață de 40 de mii metri pătrați, s-a luat în considerare înființarea unui tren special de la Timișoara până în Zona Industrială. Astfel, prin fluxul oferit de universitățile din vest, dar nu numai, ar fi fost asigurată și forța de muncă necesară, a susținut europarlamentarul.
„La nivelul ofertei de logistică și infrastructură, Aradul și România, implicit, a avut cea mai bună ofertă. Printre cei implicați în echipa care a elaborat propunerea Aradului pentru investitori s-a numărat și fostul ministru al Transporturilor în cabinetul condus de Dacian Cioloș, Sorin Bușe”, a mai punctat fostul primar.
Oferta facilităților
După finalizarea evaluării, oferta și negocierea finală pentru facilități trebuia făcută de Statul român. „Din păcate, au fost unii oameni din Guvern, precum miniștrii Teodorovici și Fifor, care au făcut presiuni pentru a ca investiția să nu ajungă la Arad. Noi trecusem de primele două evaluări și am vrut să mă întâlnesc cu ministrul de finanțe și cu doamna premier pentru a putea face o ofertă pe facilități cât mai bună”, a spus Falcă.
Cât de posibilă mai este această investiție la Arad? Răspunsul este încă incert, dat fiind faptul că la Viena, conducerea Volkswagen nu a decis o reevaluare a ofertelor, ci doar o sistare temporară a investiției din Turcia.
„Mi-am făcut datoria”
„Ca primar mi-am făcut datoria, poate mult mai multe decât alți oameni cu funcții mult mai mari. Faptul că oferta Aradului a ajuns în finală arată că am știut în toți acești ani că trebuie să avem o autostradă aproape de oraș. Am fost criticat atunci, dar pe baza infrastructurii se pot aduce investiții, iar un oraș cu economie este un oraș cu viitor. Iar acesta este Aradul!”, a conchis Gheorghe Falcă.
Trimite articolul
XCât ești de dăștept , atoateștiutor, de asta ai făcut din acest oraș un cătun de tot kăkatil , și tu mai vorbești, jigodie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Este cert ca acest europarlamentar iubeste VW intrucat foloseste Vw Tiguan, no?
A fost interesatat sa ajute acest oras zis municipiu, ramas la nivel de comuna…
Felicitari dle Fifor ca nu ati lasat sa vina Skoda la Arad, gestionati tot…
Eram sigur ca PSD-ul e de vina. Du-te Ghiță ,du-te…
the winner takes it all
Daca si-a facut datoria,cum spune stimabilul,hai sa-i cintam vesnica lui pomenire,ca si asa se apropie ziua mortilor ,inclusiv a mortilor politici !
Sediu central al Volkswagen AG este la Wolfsburg nu la Viena. Tot ce indruga mascariciul asta aici e doar prosteala.
Falca, lasa gargara ca ne-am saturat de tine. Nu mai da cu petarde si cu fumigene. Astia au luat oferte din mai multe locuri sa poata negocia cu turcii. Nu mai prosti babele din cartiere. Esti penibil. Fiicata nu te vede cat esti de nasol? Ca la tine rusinea nu are limite.
” am fost invitat de un cetățean la el acasă ” … dacă cei de la Volkswagen vor afla în patru labe aleargă la Arad să construiească o fabrică la Falcă în curte.
“Pe 10 ianuarie 2019 am fost invitat de un cetățean la el acasă pentru a discuta..”, adică stil mafiot, a discutat “detalii” fără sa știe despre ce e vorba, dar și-a dat el seama despre ce e vorba….
Falcă, ramai acolo, ne-am saturat de minciunile tale! Făceai tu patru benzi, drum secundar cu tm, toate cu Tehnodomus?
ciufutule dar de locatia agreata de tine(terenurile detinute sub acoperire de timisoreanul Luca) in defavoarea locatiei agreata de firma wolkswagen nu zici nimic,ca doar ai interes,mai prostesti oare mult lumea,lasane,lasane
Eu nu inteleg … botuxatul nu are de lucru la Bruxelles???
4000 locuri de munca înseamnă încă 4000 de Moldoveni și Olteni
Sa se ducă cu Vw în Moldova
Poate vor munci și ei acolo și nu mai stau pe social plătit din banii ce provin West-ul tarii
La șpagă sau inpotmnolit
insfrastructura a fost executata de guvern tu doar ai dirijat traseul pe terenurile cunostintelor tale si ai incasat morman, ai aprobat demolarea a 3 stadioane fara sa construiesti altele in loc si binenteles pentru semnatura ai incasat morman, tot ce ai aprobat pentru privati tu ai incasat morman, si acum cu tupeu maxim vii si ne spui vrajeli, dute si mai baga botox in fata ta de ordinar
Cica : Ca primar mi-am facut datoria !! Asta doar a furat si a sfidat Aradul !! Un nesimtit si hot si el si Bibart !! Doua vinituri care doar sau imbogatit si inca o fac prin furt, distrugeri si sfidare ! Rusine ! El nerusinatul poarta vina si pentru ca VW nu vine la Arad deoarece isi dasera seama ca acest ordinar vrea sa ii fure si pe ei !
Falca săracu traieste in lumea lui.parca a vorbit un copil de 3 ani.a identificat”el 1400 de ha de teren care se afla in proprietate privata.dar nu l-a lăsat F ifor.pai de ce nu ai iesit in presa obediență sa spui atunci ca uite ce vrei sa faci si nu te lasa psd
Am mai spus,omul ăsta minte de îngheață apele,80 la sută din ce spune sunt minciuni,nici babele nu îl cred,doar câțiva naivi,poate sa gândit la Ww pe care la rătăcit pe la unguri când era în CJ
mi se face rau cand citesc
de ce mai beneficiaza de expunere acest personaj ?!?!?!?!
Falca, ti-ai facut pe iumatate datoria(iau de bine ce ne descrii tu aici) si ttebuia sa peezinti la cald cine frâneaza aceasta investitie .Ma tem ca ,au fost si alte necunoscute …sa nu fie aceasta realizare in mandatul PSD…daca nu prindeai europarlamentar si fabrica se realiza functia ta de viitor primar iti era incerta…un scenariu.Asteptam si replica lui Fifor ,Caprar.Invatati sa informati populatia la cald,acum este tardiv.Specific voua politicienilor…
Haaha, ce vrajeala ieftina Mosiu Falca! Hai ca ti explic eu care e de fapt mesajul articolului: Tu, de fapt ai pregatit un dosar cu oferte si vrajelii, cam ca si alea care le dati la fiecare 4/5 ani cand se apropie alegerile, si nenea asta VW-u, n a pus b07#l, asa cum nu mai pune nici populatia , de-o vreme incoace….si acu te ai gandit tu ca ar fi bine sa comanzi tu un articol, sa ne explici cum de fapt , Calea Lactee, Foamea din Africa sant motivele pentru care fug investitorii…E ok, te credem, dar fa ne un serviciu: nu mai aparea in spatiu public, nici tu, nici leprele psd-iste, pnl-iste, m#-iste, sau cum oi vrea tu sa le spui, ca ne provocati greata!
autostrada a fost adusa pe la Arad in anul 1994 cand s-a aprobat in UE traseul coridorului ,
Am văzut filmat documentul redactat de către președintele PPE, din care grup fac parte PNL și PMP din România, prin care acesta sugera grupului VW să contruiască fabrica, care conform planului inițial trebuia amplasată în Turcia, în Bulgaria. Iar stimabilul Falcă, membru al PPE, nu a vociferat deloc. Nici nașul Băsescu. Dar în țară, vin cu pretenții de martiri. Aradul nu a fost capabil să atragă în 95 nici fabrica de Cola, ajunsă la Timișoara, darmite o fabrică VW. Dar probabil dă bine să ne arate cât se zbate pentru Arad.
Dragi aradeni,mult iubitii mei,iata ca din nou sint linga voi si va vind brasoave,in stilul meu,elegant,caci doar sint doctor in comunicare,ce p …….mea,vorba unui colonel ISU. La parlamentul ieuropeian nu ma pot intelege cu ei,sunt depasiti de ideile mele,habar nu au cum sa duci o comunitate la sapa de lemn,de aceea,ma intorc la popor,vorba politicienilor. Acolo nu stiti cit imi lipsiti,,insa cind vin la Arad,imi incarc bateriile cu minciuni .
Cum dracu mai sunt atâți țucători în k, ”ciuma roșie” care refuză să recunoască ce NEOM a fost individul acesta. Și oricât de pertinent se postează împotriva acestui individ, care a supt banii Aradului mai bine 14 ani, încâ îl adoră! DE NECREZUT !
Invidiosilor! Ati vrea sa fiti si voi asa vizionari ca primaru nost! Aradu e cum nu e nici un alt municipiu din vest! Are asfalt si in fundu Bujacului, canalizare peste tot, tramvaie noi, investitii si zone industriale, monumente, festivaluri, supermarketuri…. nu va satura nici michiduta! ?
CONFIRM LA TIMIOARA DE 11 LUNI DA ATI VAZUT BINE DE 11 LUNI SE ASTEAPTA O FOAIE DE LA BUCURESTI PENTRU INDEPEREA CENTURI SUD !! MU I E PSD !
Ai auzit de V4? Daca nu it-I povestesc eu de ei!
Sunt Ungaria,Slovacia , Cehia si Polonia!
Ungaria e plina deja de BMW… de AUDI…de Suzuki! de Mercedes!
WV E URMATORUL PAS PENTRU V4!
Omu ăsta bate câmpii … cu basme fantagorice putem să ne delectăm în altă parte. Un control medical de specialitate nu cred că i-ar strica.
CU-I NU II PLAC MOLDOVENII SI OLTENII SA DE-A LIKE!
Cand vine cate in peste, ASR, a Securistilor , le sugereaza sa se numeasca VWS si sa le dea si lor 11% ca le asigura ANAF, vama, HR..pe pile….Dar nu le_a mers.
Dragnia-i de vina!!!!!
Fifor si Teodorovici sa-l dea in judecata pe Falca, pt calomnie! Sau nu e calomnie?!
Cine naiba te crede cu asemenea minciuni?
Pai nu plateai tu toate ziarele din Romania ca sa iti dea stirea in momentul in care ai fi inceput asa zisele discutii cu VW, ca ulterior sa dai vina pe guvernul PSD ca din cauza lor nu se mai face?
Care tampiti mai votati pe nebunul asta?
falconetti, iarasi dai vina pe altii pentru minciunile tale, esti un incapabil.
esti tot prin arad pe la televiziunile aservite in loc sa fii la bruxelles, stiu aia ca tragi chiulu, botoxatule, ajungi ca m. jackson??
Ați uitat ca Falconeti va scos din noroaie (Gradiste ,Micalaca,alfa subcetate bujac Aradul nou ) nu madam Dancila .acum ce se lucrează in Arad cine a adus bani pt lucrări ,credeti ca Guvernul PSD ??
Faptul că avem un președinte de etnie germană nu ne-a ajutat deloc .
Pentru cei care nu sunteti tradatori de tara, asa dupa cum spune coana Veorika, rugati un tradator de tara care cunoaste limba engleza sa va traduca comunicatul lui Weber despre intentia VW de a face fabrica in turcia si nu in EU. O sa vedeti ceea ce spune Weber si ce spun cei de la PSD. Iar daca aveti mai mult de un neuron in creier, atunci veti intelege ca cei de la PSD au facut tot ce le-a stat in putinta ca sa opreasca aceasta investitie (deoarece nu era facuta de ei ci de un primar care ani de zile i-a batut de le-au sarit capacele) …
Ca sa fie credibil, demolatorul trebuia sa prezinte macar un document, ceva palpabil, asa e doar demagogie uslista.
Ceva la care se pricepe…vorbe…vorbe…vorbe….
Si mereu placa cu “altii sunt de vina“
Am crezut ca am scapat…dar se pare ca nu…