ARAD. Investiții pe zeci de hectare ar putea fi gura de oxigen de care economia Aradului are nevoie. Tatonările pentru viitoarele investiții au apărut încă de anul trecut, iar potrivit unor informații publicate inclusiv la nivel de București, există posibilitatea ca producători extrem de importanți să intre pe piața locală. Vorbim de companii care caută locații pentru noi fabrici, companii care au în vedere extinderea pe zeci de hectare, iar Aradul – având acces la infrastructura rutieră și feroviară și fiind pe principalele coridoare de tranzit – este una dintre locațiile analizate.
„Aradul este tatonat de mai mulți investitori mari, printre care și două firme producătoare de baterii. Nu putem confirma în acest moment despre ce firme este vorba dat fiind faptul că există contracte de confidențialitate semnate cu potențialii investitori. Pot spune că la nivel de Consiliu Județean am solicitat primăriilor din județ o situație a terenurilor pentru investiții, în loturi compacte mai mari de 70 de hectare. De asemenea, am oferit teren în Zona Liberă Curtici-Arad, atât la Curtici, cât și la Arad. Există terenuri disponibile, cu PUZ, și în municipiul Arad, pentru care am făcut prezentări.
Din păcate, din foarte multe tatonări se concretizează doar câteva. Agenții economici testează multe variante și nu doar în România. Suntem într-o competiție europeană. În avantajul nostru sunt prețurile terenurilor, cheltuielile mai mici cu forța de muncă decât în Occident și siguranța investiției. În dezavantaj sunt condițiile uneori neconcurențiale pe care state care nu sunt membre UE, ca Turcia sau Serbia, le pot oferi”, a punctat Andrei Ando, director de comunicare în cadrul CJA.
Vizita delegației Varta
Potrivit economedia.ro, secretarul de stat în Ministerul Investițiilor si Proiectelor Europene MIPE, Roxana Mînzatu, a publicat un mesaj pe rețelele de socializare anunțând vizita delegației Varta. Ulterior mesajul a fost șters, însă secretarul de stat vorbea de intenția companiei de a găsi o locație pentru o investiție strategică de 1 miliard de euro într-o nouă unitate de producție baterii pentru mașini electrice.
Varta Microbattery deţine deja pe plan local o fabrică de baterii la Braşov. Compania a raportat în 2020 afaceri de 407 milioane de lei și un profit net de 19,25 milioane de lei, având un număr mediu de 447 de salariați. Compania a primit în 2019 un ajutor de stat de 25,3 milioane de lei pentru o investiţie de 50 de milioane de lei în extinderea producţiei pentru acumulatori şi baterii pentru aparate auditive, transmit cei de la economedia.ro
Bibarț: „Căutăm soluții”
„Fie mai mici, fie mai mari am fost cât se poate de primitori și am încercat să ajutăm atât cât ne permite legislația. În situația investitorilor mari, avem zone pe care vrem să le dezvoltăm. În zonele industriale cum e cea din Nord care a fost în bună parte dezvoltată de primărie, chiar dacă terenurile nu sunt alte primăriei, sau în alte zone cum se merge spre Vest – Pecica, unde sunt sute de hectare, ne dorim investiții mari și am prezentat ofertele. Căutăm soluții pentru a împinge lucrurile înainte, încercăm pentru toți investitorii să fim o administrație friendly, dornică de a-i primi aici pentru că suntem conștienți că orice investiție mai mică sau mai mare înseamnă locuri de muncă și dezvoltare pentru orașul nostru”, a punctat primarul Aradului, Călin Bibarț.
Trimite articolul
XPrea multe lagăre de munca într-un cătun. Sa investească în Hunedoara și Gorj. Aradul este ok asa, doar sa ofere cu 200euro peste salariul actual și oameni vor munci 10ore pe zi cu drag.
-
Și-ți merge olteanul să muncească!!!
Baterii? Probabil iar se va pune problema prevenirii raspandirii chimicalelor prin zona……….
-
Tu împachetează aer!E mai “eco”!!!
Am auzit din surse sigure de o mega giga fabrica de impachetat fum de lemn de fag. Adica esenta tare.
Tot judetul Arad se comaseaza pe Pecica……
-
Unul care vrea să-și bage banii caută să fie cât mai aproape de căile de comunicații-autostradă/cai ferate! Degeaba merge la Gurahont și face 3 ore până la autostradă pe DN prin toate catunele! Și e vorba și de piața forței de muncă! Degeaba merge acolo,dacă acei buni de muncă preferă cârciumile și ajutorul social căci sunt mulți care nu se ridică din pat pentru orice salariu!
-
Oare de ce?hmmmm…..
Varta din cite se aude merge la GIroc llnga Timisoara .
Imi pla ce treaba cu cheltuielile mici cu forta de munca. Incet, incet ajung sa nu mai aibe forta de munca pt. cheltuieli, ca pleaca in alte parti, unde e platita mai bine. Si atunci ei ar investi, dar nu au cu cine sa faca productie (asa vpor spune) si isi vor incarca utilajele in 2 ca,ioane si vor pleca in alta parte. Dar ne-am obisnuit in tara asta cu hale pustii, nefolosite, care pana la urma sunt daramate.
Din păcate, am fost foarte primitori și cu VW, dar poate renumitul concern a fost deficitar la unguenți, astfel au ales altă locație. Dar mai line cunoaște situtația europarlamentarul care a ruinat Aradul, deoarece nu a fost corespunzător uns.
Într-adevăr, nu-i putin lucru să știi că ești locuitor al unui oraș care este mereu “tatonat”, dar din păcate să constați că rămâi doar cu tatonarea, toasi!