Importanţa construcţiei autostrazilor pe teritoriul ţării noastre devine tot mai stringentă. Un semnal de alarma în acest sens o reprezintă şi zecile de restrictii impuse pe drumurile naţionale care tranzitează judeţul nostru. Aradul este cel mai restricţionat judeţ din partea de vest a ţării, dacă e să ne luăm după informaţiile primite de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. Indiferent că sunt de înălţime sau de greutate, anuale, lunare sau sezoniere, restrictiile pot stopa oricând din cursă un vehicul cu gabarit depasit, peste limitele impuse de reprezentanţii Ministerului Transporturilor. Mai mult, dacă şoferii riscă să încalce aceste restricţii, amenzile date de către reprezentanţii Autorităţii Rutiere Române (ARR) pot atinge zeci de mii de lei. În ceea ce privesc restricţiile lunare, cap de listă din punctul de vedere al numărului de restricţii impuse este DN7. Din start, conform Hotărârii Guvernamentale 1.777/2004, între 15 iunie şi 15 septembrie, în intervalul orar 6-22, în zilele de sâmbătă, duminică şi de sărbătorile legale, este interzisă circulaţia vehiculelor a căror masă totală depăşeşte 7,5 tone între Arad şi Ilia.
O altă restrictie pe DN 7 este impusă la intrarea în localitatea Păuliş. Cu toate că modernizarea drumului naţional a fost încheiată în urmă cu un an de zile, potrivit informaţiilor deţinute de către regionala Timişoara, aici încă se lucrează la consolidarea podului. 11 noiembrie este data la care restricţiile de viteză şi tonaj vor fi ridicate, asta cu condiţia ca lucrarea să fie finalizată până atunci.
Şi pe Arad-Oradea
Pe harta restricţiilor apare şi vestitul (deja) drum Arad-Oradea, pe segmentul Arad-Zerind. Conform datelor deţinute de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP), circulaţia este îngreunată pe anumite sectoare din cauza reabilitării sistemului rutier. Potrivit DRDP, această restricţie va fi ridicată în data de 15 noiembrie, când, conform proiectului, lucrarea de modernizare va fi finalizată. Din păcate, toţi oficialii de la Drumuri, în frunte cu ministrul Berceanu, au recunoscut că acest lucru este imposibil, aşa că probabil restricţiile pe DN 79 vor continua şi la anul. Nici la Vârfurile, pe unde trece DN 79A, lucrurile nu sunt mai roz. Şi aici există restricţii de viteză şi de tonaj ca urmare a consolidării sistemului rutier. Dar, dacă e să ne luăm după hârtii, în 30 iunie această restricţie va fi ridicată.
Avem şi restricţii anuale
În topul restricţiilor anuale s-a „cocoţat” centura municipiului, cu nu mai puţin de cinci zone în care există limitare de înălţime. În trei dintre aceste zone este vorba despre treceri la nivel de cale ferată, o zonă se referă la trecerea peste o linie de tramvai, iar ultima este cea din zona CET, pe unde trec conductele aeriene. Orice vehicul care depăşeşte înălţimea de 4,5 metri nu are voie să circule pe centură.
Cu tonajul depăşit
Tot din cauza liniilor de cale ferată mai sunt impuse restricţii pe DN 7, în localitatea Păuliş, în municipiu, dar şi pe DN 79, în localitatea Zimandul Nou. Restricţii de tonaj găsim la Păuliş, din cauza podului, dar şi la Turnu, la frontieră, unde limita maximă este de 7,5 tone. În sfârşit, şirul restricţiilor se termină cu Arad-Şagu, unde, pe sub pasaj nu au voie să circule vehicule mai înalte de 4,5 metri.
Alin Gherasim
Citiți principiile noastre de moderare aici!