Cu toate că la Arad activitatea de pe aeroport este una cel puțin sărăcăcioasă, controlorii de trafic aerian din Arad vor avea de lucru, urmând să dirijeze zborurile de pe cel mai nou aeroport al țării. Aeroportul Internațional Brașov este în construcție, la Ghimbav, fiind primul aeroport construit în România în ultima jumătate de secol. Acesta va beneficia de un turn de control virtual, ceea ce va reduce costurile de implementare cu 50%. Va fi primul astfel de turn din Europa de Est, conform spuselor președintelui Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea. Cu ajutorul turnului virtual, angajații Direcţiei Serviciilor de Navigaţie Aeriană Regională (DSNAR) Arad vor dirija zborurile de pe aeroportul din centrul țării.
Conform portalurilor de știri din Brașov, decizia de a dirija zborurile de la Arad a venit în urma unei analize din punct de vedere tehnic, economico-financiar și a resurselor umane a aeroporturilor din țară. În octombrie 2022, la sediul DSNAR Arad au ajuns echipamentele pentru turnul virutal, acestea fiind aduse din Suedia.
„În total, 72 de echipamente au ajuns zilele trecute la Centrul de Dirijare a Zborurilor DSNAR Arad, din cadrul ROMATSA”, nota bzb.ro, în octombrie anul trecut.
Cum va funcționa sistemul? Practic, controlorii de trafic aerian din Arad vor avea monitoare care vor reda imaginile de la Aeroportul Brașov, iar aeroportul va fi dotat cu o sumedenie de senzori și, cu ajutorul acestora, arădenii vor putea dirija zborurile ce vor fi operate de pe cel mai nou aeroport românesc.
„Printre echipamentele livrate se regăsesc monitoarele care vor reda imaginile de la Aeroportul Braşov şi serverele pentru stocarea datelor pe care le furnizează sistemele de radionavigație instalate pe amplasamentul de la Ghimbav – date meteorologice, comunicaţii şi imagini video – , care sunt decodificate, prelucrate şi stocate la Arad”, a explicat, în octombrie, Alexandru Anghel, directorul general al Regiei Autonome „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav”, citat de bzb.ro.
În decembrie 2022 a ajuns o piesă importantă din echipament și la Brașov: „ochiul” controlorilor de trafic, cu ajutorul căruia vor putea să vadă 360 grade. Sistemul de camere este unul performant, de rezoluție mare, cu vedere în infraroșu, cu autocurățire și are rolul de a prelua imaginile din zona de control a aeroportului, care mai apoi sunt transmise către centrul virtual de control, de la Arad.
Aeroportul ce se construiește la 12 kilometri distanță de centrul orașului Brașov a costat aproximativ 70 de milioane de euro. Pista va avea o lungime de 2820 m o lățime de 45 m și acostamente betonate de câte 7,5 m. În decembrie 2022, aeroportul a trecut de etapa zborului de calibrare. Până în martie vor urma alte zboruri de verificare, efectuate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română, iar reprezentanții Consiliului Județean Brașov speră ca după 15 iunie aeroportul să poată deveni operațional.
Direcţia Serviciilor de Navigaţie Aeriană Regională (DSNAR) Arad este una dintre cele patru direcții regionale ale ROMATSA, având în subordine direcțiile din Timișoara, Oradea și Satu Mare.
Trimite articolul
XBravo….politicieni tradatori ai Aradului.
Iar Aradenilor le spun doar atat…..
In 2024 miscativa cu..ru la vot pt ca neamurile, bugetarii si prietenii partidului cu siguranta vor iesi la vot si iar va plângeți ca Aradul e cum e.
-
Ce ai fumat? Treci pe șoricioaică, e mai ieftin!
Pai altceva ce sa faca? La aeroportul inexistent arad ce sa dirijeze?
-
Zborul ciorilor de la Bujac spre padurea Ceala si invers