Drumul Mailat -Felnac a fost construit în urmă cu zece ani, scurtând semnificativ distanța dintre localități, dar jumătate din traseul de zece kilometri nu a mai fost întreținut și este plin de gropi și noroi.
De câțiva ani, localnicii evită pe cât pot drumul dintre Mailat și Felnac, pentru că o mare parte din traseu este mai curând potrivit pentru pasionații de off-road. Noroiul și gropile reprezintă un risc de a rămâne cu mașina blocată, dar cu toate acestea mulți localnici sunt nevoiți să parcurgă anevoiosul traseu. Mai ales cei din Mailat (sat cu o mie de locuitori) care lucrează în zona Felnac sau Pecica. Ei scurtează drumul cu peste 30 de kilometri, decât dacă ar merge pe varianta ocolitoare ce include DN 69, adică Vinga-Șagu-Arad.
Drumul care leagă direct Mailat de Felnac este unul comunal (DC 98) și a fost realizat în urmă cu un deceniu. Din piatră, dar s-a putut circula bine până prin 2014. De atunci, Primăria Vinga nu a mai turnat piatră pentru a astupa gropile și noroiul, în timp ce Primăria Felnac a reușit chiar să asfalteze aproape toată lungimea de pe teritoriul său administrativ. Ar mai avea aproximativ un kilometru, pe care a turnat însă piatră. Așa se face că acum, între cele două localități, jumătate din drum este plin de noroi, iar jumătate este asfaltat.
Şi problemele
Primarul comunei Vinga, de care aparține Mailat, spune că din 2014 nu a mai putut interveni pentru că modernizarea drumului a intrat în Programul Național de Dezvoltare Locală, beneficiind de fonduri de la Guvern. Numai că nu s-a întâmplat mai nimic în acești ani. Asfaltul a fost turnat pe o mică porțiune, până la ieșirea din sat, în cadrul unor lucrări finanțare prin același program guvernamental care țintea câteva străzi locale. ”Ar mai fi vreo patru kilometri de asfaltat de turnat spre Felnac, lucrare care costă aproximativ 1,6 milioane de lei. Finanțarea există prin PNDL și sperăm ca anul acesta să se finalizeze lucrarea. Există însă anumite probleme juridice, pentru că ar fi nevoie de expropierea unor terenuri pentru a putea asfalta o lățime de 5,5 metri, cât este standardul pentru un drum comunal. Altfel, trebuie să declasificăm drumul la unul agricol și să mergem cu asfaltul pe lățimea de patru metri. După rezolvarea acestor probleme, lucrările vor fi reluate”, a spus primarul.
Drum descalificat în agricol?
Având în vedere că și Primăria Felnac a ales soluția asfaltării pe o lățime de patru metri, cel mai probabil drumul va fi declasificat, urmând să devină unul agricol. Mai puțin important pentru șoferi, care vor doar să poate circula între cele două localități fără să-și distrugă mașinile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!