ARAD. Încep să apară primele rezultate ale lucrărilor de modernizare a drumurilor judeţene demarate în urmă cu 2-3 ani de zile. Consiliul Judeţean Arad anunţă că a început să se facă recepţia parţială a drumului Bârsa-Sebiş-Moneasa, un proiect care face ca, din municipiul Arad şi până în staţiunea din Munţii Codru-Moma, să se poată circula pe şosea nouă. Numai că, în urma recepţiei, au fost constatate o serie de deficienţe. „În urma începerii recepționării lucrării, Consiliul Județean a stabilit în sarcina constructorului un set de măsuri de remediere până la recepția finală”, a anunţat instituţia judeţeană într-un comunicat de presă. Curioşi să aflăm care sunt aceste deficienţe, unde au fost întâlnite, dar şi care ar fi posibila lor rezolvare, am solicitat informaţii suplimentare de la CJA. Dar, surpriză!, problemele apărute în urma modernizării sunt ţinute la secret. „Suntem într-o fază de lucru, remedierile solicitate nu sunt publice”, ne-au răspuns cei de la Consiliul Judeţean. Asta după ce toate problemele apărute pe drumul Arad-Şiria au fost făcute publice, iar CJA şi Sylc Con Trans şi-au spălat rufele în public. De această dată, deşi vorbim despre aceeaşi instituţie şi despre acelaşi constructor, toate informaţiile sunt ascunse în spatele unui contract finanţat din bani publici. Iar contractul nu este unul deloc mic, firma încasând aproape 47 de milioane de lei pentru lucrarea cu probleme.
Fără drum în pădure
Consiliul Județean a vrut să modernizeze și drumul de acces de la Moneasa până la limita județului Bihor, un acces lung de 4 kilometri care, în primă fază, era cuprins în proiect. „Este vorba despre un drum forestier care acum este impracticabil și care leagă cele două județe. Din păcate, sistemul legislativ nu a permis Consiliului Județean construirea drumului, considerându-se că drumul aparține statului român. Iar statul român a preferat să îl lase nemodernizat, distrus, decât să permită refacerea sa de către Consiliului Județean deși, culmea, tot statul a acordat și finanțare pentru modernizarea respectivului drum de către Consiliu… O situație absurdă, dar în urma căreia accesul spre județul Bihor rămâne nemodernizat. Ca urmare, situația a fost notificată Ministerului Dezvoltării, iar constructorul a fost anunțat că porțiunea în cauză nu se mai construiește”, spun cei de la Consiliul Judeţean.
„Este foarte greu de explicat logica în care s-au întâmplat evenimentele. Consiliul Județean a câștigat inițial o finanțare de la stat pentru drumului Bârsa-Sebiș-Moneasa-limită de județ. La un moment dat, Romsilva ne-a dat în judecată, susținând că drumul de la Moneasa la limita județului Bihor este a statului român și nu îl putem moderniza. Ne-am judecat și am pierdut. Ne vom bate în continuare să aducem bani pentru respectivul tronson, de aproximativ 4 kilometri, dar am preferat să închidem proiectul pe traseul Bârsa-Sebiș-Moneasa și să lăsăm pe mai târziu Moneasa-limită de județ, fiindcă noi trebuie să încheiem lucrările până la o anumită dată, altfel riscăm să pierdem toată finanțarea. Deci nu abandonăm Moneasa-limită de județ, dar nu îl putem face acum”, a declarat Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
Trimite articolul
Xsi aradul sa inteleg ca apartine de ungaria?ar trebui exexutati toti cei care au semnat macar pt toatelegile din 1989 imcoace e inalta tradare si sabotaj ei in schimb au pensii speciale grase
-
Pentru limba romana, treci pe la scoala! Nu intelegem ce ai oracait! Lasa vodka!
Șanțurile de pe margine, mărimea și adâncimea lor și lipsa parapeți lor metalici. In ultima perioada cam toate acidentele care au avut că urmare părăsirea părții carosabile au avut victime grave. Daca cumva ai ieșit de pe drum ai toate șansele să mori indiferent de viteza de rulare. Și toate virajele pe ruta Sebis – Moneasa sunt acoperite cu nisip și pietre așa să simțiți că ați pornit spre relaxare. Santurile sunt pe marginea drumului și sunt porțiuni adânci și de 2 M. Atenție la ce au făcut proiectantii și constructorii selectați de consiliul județean.