ARAD. În urmă cu două săptămâni, municipalitatea anunța restricții de circulație pe strada Eugen Popa, pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu din Subcetate și Podul Rutier Micălaca. Motivul acestor restricții: refacerea carosabilului și a trotuarelor.
”Măsurile de restricționare/închidere a circulației rutiere în vederea execuției lucrărilor de întreținere și reparații a carosabilului și trotuarelor pe strada Eugen Popa, pe tronsonul menționat mai sus, au fost avizate în Comisia de Sistematizare a Circulației din data de 9 aprilie 2024”, transmitea Primăria la data de 11 aprilie.
Într-o primă fază, intervenția s-a efectuat la nivelul trotuarelor de unde a fost scos pavajul, iar în momentul de față toată suprafața carosabilă a șoselei care duce spre podul de la Micălaca a fost decapată, circulându-se pe câte o singură bandă pe sens. Deocamdată, lucrările se execută sub trafic sau pe timp de noapte, cum de altfel s-a întâmplat luni seara, când șantierul ”nocturn” a fost vizitat de către primarul Călin Bibarț, în rondul său de seară:
”Bună seara, chiar că e seară acuma, nu avem dileme, suntem la sensul giratoriu, de lângă Cetate, din Subcetate, care duce spre pod și spre Aradul Nou. Nu aveam soluție decât să lucrăm noaptea aici pentru că altfel chiar blocam cu totul întreaga zonă, așa că am dispus să se mobilizeze noaptea asta pentru partea de sens giratoriu. Ce mai era parte de pod și strada Eugen Popa încolo, hai să zicem că merge cu circulație pe un sens și pe celălalt sens, dar în sensul giratoriu nu aveam decât soluția asta, cea mai practică, de altfel, și așa cum spuneau și ei (n.n. muncitorii) probabil că până spre dimineață reușesc să termine partea asta de lucrare. Vremea ține cu noi, era programat o noapte mai devreme, dar asta e, e bine și acuma. Așa că-i felicit și le mulțumesc că lucrează și noaptea. Deci, se poate”, a spuns edilul, de la fața locului.
Doar până la pod
Pentru că în afară de informațiile privind restricțiile de trafic și de cele din rondul de seară al primarului, alte date despre lucrare nu au fost făcute publice, am solicitat municipalității detalii privind costul investiției și porțiunea exactă care a intrat în modernizare. Având în vedere și faptul că în toamna anului trecut s-a lansat procedura de achiziție a serviciilor de elaborare a Documentației de Avizare a Lucrărilor de Intervenție (D.A.L.I.) pentru proiectul „Reabilitare pod rutier peste Râul Mureș”, ce face legătura între Micălaca și Subcetate.
Am aflat astfel că momentan singura lucrare planificată este cea de asfaltare a tronsonului ce duce din sensul giratoriu spre Micălaca, asfaltare care se va opri la îmbinarea cu podul rutier, și nu va continua înspre Nicolae Titulescu. Investiția va costa 1,5 milioane de lei și este planificată a fi finalizată pe data de 10 mai. Din acești bani vor fi refăcute și trotuarele, pe același segment.
Proiectul pentru pod
Cât privește refacerea podului rutier, aceasta este la stadiul de DALI, iar în raportul care însoțea procedura de achziție a serviciilor de elaborare a documentației se vorbea despre degradări majore:
„În prezent, construcția prezintă degradări majore asupra infrastructurii, respectiv infiltrații și decalcifieri, cât și degradări asupra structurii și anume îmbrăcămintea asfaltică, trotuare și bordurile podului. Totodată scările care conduc la accesul podului se află într-o stare vizibil avansată de degradare și necesită refacerea în totalitate”.
Însă, pentru această investiție mai avem de așteptat. Până atunci, municipalitatea îndeamnă participanții la trafic să circule cu prudență pe perioada lucrărilor:
„Rugăm conducătorii auto să circule cu prudență și să respecte limita legală de viteză pentru zonele în care se execută lucrări și să respecte semnalizarea instituită în zonă. Dacă pe parcursul execuției lucrărilor se va constata necesitatea unor măsuri suplimentare de închidere a circulației rutiere în zonă, se va proceda în consecință, obligatoriu cu obținerea Avizului Poliției Rutiere Arad de către Executantul lucrărilor.”
Trimite articolul
XMa mir ca nu le este rusine pt asa lucrare de refacere a trotuarelor!! Cum poti sa lasi trotuarul de pe partea dreapta care era si este spart tot si intr-o stare de degradare totala si sa spui ca se refac trotuarele!! Cineva si-a batut joc de noi acum cativa ani punand pavaj doar pe 10 m de la giratoriu si acum tot aia repeta aceeasi performanta!! Ad dori ca toti cei ce au semnat pt aceste lucrari sa se plimbe doar pe acel trotuar!! Si mai cereti votul pt un mandat!!!Sunteti tot ce poate fi mai rau oras!!
-
Vin alegerile !!! Este important ca sa se vada santiere, nu conteaza ca nu au fost inc;use lucrari mai costisitoare, cum ar fi trotuarul de la bazinul de inot si pana la pod sau reabilitarea podului. Ce e drept, decat nimic, tot este ceva, chiar daca e de fatada.
-
@Dedulea ica, bravo, bine punctat, acel trotuar de pe partea dreapta nu a fost pavat sau asfaltat nici odata decand este acel pod! E o carare de pamant! E bataie de joc la adresa oamenilor, nu le pasa decat de automobilisti, ceilalti pot plati impozite in continuare…. De mai mult de 10 ani am facut sesizari la primarie in privinta acestui trotuar, de fiecare data sau dat doar promisiuni… Suntem bataia de joc a tuturor cei din administratia Aradului, toti mictioneaza cu cu bolta, votul vine oricum…
trotuarul acel apartine de timisoara
? ; de aceea nu se face ; voturile sunt aranjate se face pe unde trece popa ; iar cu popa sa rezolvat voteaza toti ; asa ca nu mai conteaza de ii facut sau nu ; iar
la campania viitoare atunci
cu ce se mai lauda daca fac acum tot trotuarul
Multe drumuri au probleme la terasament asa ca degeaba se decapează si se asfaltează, iar tu de când ești în domeniul drumuri-poduri?. Vine ” rondul ” alegerilor. Orasul Arad merita un primar Nou care știe sa facă în loc sa bla bla bla bla gească cu live-uri de noapte. Cum era aia a voastră cu de-psd-izarea țării, mai țineți minte, penalilor.
PAVELELE DIN CENTRU PUTEAU FI PUSE ACOLO DAR AU FOST DUSE LA GROAPA DE GUNOI
TROTUARUL VA FI FACUT PE FONDURI EUROPENE ; ASA CA AVEM TIMP