Începutul de an îi aduce în atenţia Protecţiei Consumatorului pe asiguratori. Dacă până acum arădenii reclamau în mod special neregulile apărute în cadrul contractelor semnate cu băncile, situaţia s-a schimbat de la finele anului trecut. Numărul sesizărilor primite de către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului referitoare la instituţiile bancare a scăzut simţitor, în timp ce acum altele sunt plângerile arădenilor.
Recuperarea drepturilor băneşti cuvenite în urma unor daune, prevăzute în contractul de asigurare, este principalul motiv pentru care arădenii apelează la Protecţia Consumatorului. „Cetăţenii vin la noi cu dovezile, formularele şi toate actele prin care dovedesc că au dreptul să primească o anumită sumă de bani în urma unui contract ce prevede asigurarea. De cele mai multe ori este vorba de asigurarea autoturismelor, companiile încercând acum, în perioada de criză, să reducă la minim numărul plăţilor pe care le au de făcut”, ne-a explicat Lorena Barbă, director coordonator adjunct în cadrul CJPC Arad.
Patru reclamaţii împotriva diferitor companii de asigurare au fost înregistrate doar în luna ianuarie de către Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Arad. „Dacă faţă de 2008 putem spune că în domeniul bancar lucrurile au început să se mai liniştească, nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi la asigurări. Din păcate de cele mai multe ori oamenii nu citesc cu atenţie contractul pe care îl semnează şi ajung în imposbilitatea de a-şi mai recupera banii, pe care de altfel i-ar merita. Atâta timp cât în contractele semnate sunt o serie de condiţii stipulate pe care asiguratul nu le cunoaşte, noi nu putem face altceva decât să îi aducem la cunoştinţă ceea ce a semnat”, subliniază ing. Lorena Barbă, director coordonator adjunct al instituţiei.
Directorul CJPC Arad a menţionat că în demersurile făcute până în prezent în cazurile cu asiguratorii au reuşit să aibă şi câştig de cauză. „Într-un anumit caz am dispus restituirea sumei echivalente daunei de către compania de asigurare, deşi în primă instanţă compania a luat decizia că respctivele daune nu se încadrau în cadrul contractului de asigurare”, a punctat Barbă. Protecţia Consumatorului nu dispune însă şi de un evaluator propriu, astfel că în cazurile privind recuperarea daunelor inspectorii le pot recomanda arădenilor să efectueze o a doua evaluare a daunelor făcută de o persoană autorizată în acest sens.
Când vine vorba de sfaturi, ing. Lorena Barbă a fost foarte fermă: „Trebuie să ne învăţăm să nu mai semnăm contractele legaţi la ochi! Avem dreptul să citim înainte de a ne da acordul pentru un anumit contract”.
A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!