Maxim zece minute ar trebui să aşteptăm după tramvai, dacă studiul de trafic prezentat de experţii germani s-ar pune în aplicare. Experţii au calculat la minut fiecare deplasare a tramvaielor prin oraş, au făcut simulări şi teste şi au decis: din cele 18 linii de tramvai existente în acest moment vor rămâne doar 8.
“Propunerea noastră este să reducem numărul liniilor de tramvai la doar opt, linii pe care tramvaiul să circule la un interval de zece minute, cu reducerea acestui interval în perioadele de vârf. Am dezvoltat un orar complet care să facă să funcţioneze perfect acest sistem. Fiecare mijloc de transport se poate deplasa la un interval de zece minute”, a precizat Manfred Brenner.
Specialistul a indicat şi faptul că aceste măsuri nu sunt suficiente în condiţiile în care mijloacele de transport trebuie să fie prioritatea de top a sistemului de trafic din Arad. Potrivit germanilor, unele staţii de tramvai sunt prea înguste, marea majoritate nu oferă protecţie călătorilor pe timp de ploaie şi nici faţă de carosabil, nu au orare de transport şi nici hărţi ale mijloacelor de transport iar pe timp de noapte nu sunt luminate.
Prioritate peste tot
În plus, potrivit lui Manfred Brenner, pentru ca arădenii să se întoarcă înapoi la tramvaie, aceste mijloace de transport ar trebui să aibă prioritate în fiecare intersecţie din oraş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!