Fabrica Astra Vagoane Călători Arad va lansa un tramvai de concepţie proprie, la care lucrează în prezent, pentru a nu mai depinde de Siemens, compania parteneră în fabricarea modelului Imperio, motivul fiind legat de anumite condiţii impuse de Siemens la licitaţii.
Directorul de marketing al SC Astra Vagoane Călători SA, Adrian Paraschiv, a declarat că în prezent compania lucrează la conceperea unui tramvai nou: „Lucrăm în prezent la un tramvai dezvoltat de Astra, prin colectivul nostru de proiectare, prin colectivul nostru de cercetare. Dezvoltăm acest proiect ca să nu mai depindem de partenerul extern. Pentru că la orice licitaţie pe care o câştigi internaţional ai nişte condiţii pe care ţi le pune partenerul. Cu alte cuvinte, nu eşti independent.”
Adrian Paraschiv a mai spus că noua politică a companiei este să comercializeze vagoane moderne şi mai scumpe, pentru a nu mai vinde în cantităţi mari produse ieftine. „Am schimbat politica de marketing. Nu mai vindem multe şi ieftine. Am vândut mulţi ani în peste 20 de ţări. Filozofia noastră era: multe vagoane ieftine. În ultimii ani, ne orientăm spre vagoanele complexe şi am exportat în Iran, Egipt, Italia, Brazilia”, a subliniat directorul de marketing al Astra Vagoane Călători.
Oportunitate
Parcurile de vagoane de călători din mai multe oraşe europene sunt foarte vechi, cu o medie de 40 de ani. În centrele oraşelor, mai ales în zonele istorice, se interzice circulaţia vehiculelor poluante, fiind admise doar vehicule cu tracţiune electrică.
În aceste condiţii, există o oportunitate foarte mare pentru fabrica de tramvaie din Arad, care va participa la toate licitaţiile. „Vom participa şi la licitaţiile pentru cele 13 oraşe din România care au tramvaie”, a spus Adrian Paraschiv.
Citiți principiile noastre de moderare aici!