Cumpărături într-o duminică după-amiaza, la un supermarket din Arad. Doi tineri, soţ şi soţie, au cumpărat două pulpe de pui la vrac și au plecat acasă. Aici, mama tinerei, care are un obicei din a verifica toată carnea ce este adusă, a simțit un miros înțepător. Când s-a uitat mai atentă a descoperit cu stupefacție că pe una din pulpe erau ouă de muște. Au plecat val vârtej spre Oficiul pentru Protecția Consumatorului, dar, fiindcă era duminică, instituția era închisă. Apoi au venit la noi la redacţie pentru a-şi spune povestea şi a ne arăta grozăvia. Au păstrat bucata de carne cu probleme şi, luni dimineaţa, s-au prezentat din nou la OPC Arad unde au fost puşi să completeze un chestionar și cam atât. Funcționarul, angajat al OPC, nici măcar nu s-a uitat la carne și i-a spus arădencei că poate să facă ce vrea cu ea. Revoltată, arădeanca a decis că povestea ei trebuie făcută publică pentru ca arădenii să fie atenţi la ce cumpără.
Inspectorii OJPC au plecat, însă, în control. Şi tot luni după-amiaza au reacţionat şi reprezentanţii supermarketului.
Au vrut să facă mâncare
Cei doi tineri, care cumpăraseră pulpele de pui pentru a le găti pentru copil ne-au povestit toată întâmplarea cu miros de carne stricată.
„Totul s-a întâmplat duminică, 24 aprilie. Pe la ora 17.00, mi-am lăsat fata de un an și jumătate la mama mea și împreună cu soțul meu ne-am îndreptat spre magazinul Profi de la Podgoria, pentru a cumpăra ce mai trebuie să facem mâncare pentru copil. Am făcut cumpărăturile, iar la ora 17.31 eram deja la casa de marcat. Am luat pulpele la vrac și alte produse și am plecat spre casă. Norocul nostru este că mama mea miroase întotdeauna carnea. După ce a mirosit și-a dat seama că ceva nu este în regulă și s-a uitat mai atentă la cele două pulpe de pui. Pe lângă mirosul înțepător, pe una din ele se vedeau ouă de muște. În secunda doi ne-am îndreptat spre Protecția Consumatorului de pe Bulevardul Revoluției, dar, fiind duminică, era închis. După aceea am văzut redacția Jurnal arădean și ne-am îndreptat acolo. A doua zi, m-am prezentat cu carnea la Protecția Consumatorului, unde m-a întâmpinat un domn care m-a întrebat despre ce este vorba și mi-a dat să completez un formular. Am completat formularul, mi-a luat numărul de telefon și numele din buletin și mi-a spus că mă va contacta. Am rămas uimită de faptul că nu a luat pulpa ca și probă. Nici măcar nu s-a uitat la ea. Eu l-am întrebat. Ce să fac cu pulpele, să mă întorc cu ele la Profi? Pot să le arunc? Iar el mi-a spus că pot să fac ce vreau cu ele. Nu mă așteptam la așa reacție oricum.
Pe mine nu mă interesează să fac rău nimănui, niciunei firme, însă nu vreau ca alți părinți să cumpere astfel de carne. Vă dați seama că se pot îmbolnăvi copiii și habar nu au părinții de ce. Vreau să trag un semnal de alarmă! Părinți aveți grijă ce cumpărați, uitați-vă atenți la produse atunci când le cumpărați”, este semnalul de alarmă tras de arădeanca Alexandra J., cea care a trecut prin această experiență.
Ce spune Protecţia Consumatorului
Şeful Protecţiei Consumatatorului, Gheorghe Iancu , susţine că probele nu sunt reţinute, dat fiind că nu există certitudinea că bucata de carne respectivă ar fi fost cumpărată cu probleme sau ar fi fost ulterior contaminată de…muşte. Între momentul cumpărării şi cel în care carnea a ajuns pe masa inspectorilor, au trecut câteva ore, e drept dintr-o zi de duminică când nu prea e nimeni pe la Oficiul Pentru Protecţia Consumatorului. S-a dat însă curs sesizării şi s-a făcut un control la firma respectivă. „A fost găsit 1kg de carne de pui cu miros nespecific care a fost scos de la comercializare. Amenda aplicată comerciantului a fost de 5.000lei”, a declarat pentru Jurnal arădean şi www.aradon.ro , şeful Oficiului.
Ce spun cei de la Profi
Contactaţi pentru acest caz, reprezentanţii ProfiRom Food ne-au declarat luni după-amiaza: „Un control OPC efectuat la magazin a constatat că nu există nereguli cu privire la lotul de carne din care făceau parte pulpele de pui la care aţi făcut referire. Respectivul lot se află în perioada de garanţie şi este păstrat la temperatura menţionată în normele de securitate alimentară din Romania, norme pe care magazinele PROFI le respecta cu stricteţe”, declarat Gabriel Paslaru, reprezentant relaţii publice ProfiRomFood.
Cine câştigă, cine pierde?
Să nu fie considerat un kilogram de carne cu miros nespecific, adică pe punctul de a se strica sau chiar alterat, o problemă prea mare care să fie luată în considerare de cei de la supermarket? Altfel cum putem explica contradicţia flagrantă dintre cele două declaraţii, cea în care există şi carne cu probleme şi o amendă de 5.000 lei şi cea în care toate normele sunt respectate cu stricteţe şi nu sunt probleme. Fără îndoială, în asemenea situaţii se pune problema imaginii magazinului, dar în balanţă se pune şi problema sănătăţii cumpărătorilor. Pentru cei doi tineri sănătatea a fost mai importantă şi au făcut publică toată povestea lor. Pentru ca situaţia să nu se mai repete şi pentru ca cei care pun în vânzare produse cu probleme să ştie că pot pierde mult mai mult în asemenea situaţii decât ar putea câştiga dintr-un produs alterat.
Citiți principiile noastre de moderare aici!