Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad le atrage atenţia locuitorilor din judeţul nostru şi îi sfătuieşte pe oameni să verifice valabilitate actelor de identitate. La fel cum se întâmplă la fiecare alegeri, că sunt ele locale sau parlamentare, cei de la Evidenţa Persoanelor vin cu atenţionări privind cărţile de identitate ale arădenilor care au drept de vot „în vederea evitării situaţiilor neplăcute în care nu-şi vor putea exercita dreptul constituţional”, după cum spun chiar cei care ne atrag atenţia. Şi, la fel cum se întâmplă la fiecare alegeri, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Arad îşi modifică programul pentru a veni în întâmpinarea arădenilor care vor să voteze în 11 decembrie. Atât Direcţia, cât şi cele 18 servicii locale de evidenţă a persoanelor aflate în judeţul Arad îşi vor adapta orarul în preajma alegerilor. Sâmbătă, 10 decembrie, arădenii îşi vor putea face buletin în regim de urgenţă de la ora 8:00 la ora 16:00, iar duminică, în ziua alegerilor, de la ora 7:00 la ora 21:00.
Toţi arădenii ale căror acte de identitate sunt expirate sau deteriorate şi care nu pot să voteze din această cauză îşi vor putea face buletin nou în această perioadă. Persoanele care îşi schimbă actele de identitate vor avea nevoie de anumite documente: cerere tip, certificat de naştere, certificat de căsătorie/hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificat de divorţ/certificatul de deces al soţului decedat, documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate, respectiv 7 lei.
Cărţi provizorii
„În cazul persoanelor care nu pot prezenta toate documentele prevăzute de lege pentru eliberarea cărţii de identitate, acestea vor fi puse în legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor cu cărţi de identitate provizorii care, potrivit legii, reprezintă documente de identitate, însă nu constituie şi documente de călătorie”, au mai spus cei de la Evidenţa Persoanelor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!