Polițiștii locali din cadrul Serviciului Protecția Mediului împreună cu cei din cadrul Serviciului Evidența Persoanelor și Analiză verifică existența contractului de salubrizare, respectiv numărul de persoane care locuiesc în fapt la adresă, în cadrul unei acțiuni prin care se urmărește corelarea cantității de deșeuri generate de firme și gospodării cu datele din contractele încheiate. După verificarea a 47 de locații, au fost identificate 7 contracte a căror titulari nu au încheiat contracte de salubrizare în vederea colectării gunoiului menajer. În paralel, în situațiile în care se constată prezența mai multor persoane ce locuiesc efectiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile la adresa respectivă, acestea sunt îndrumate să se adreseze Serviciului Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor Arad.
În această situație, se va aplica pe actul de identitate mențiunea de reședință stabilită sau se va elibera un alt act de identitate cu domiciliului la noua adresă. Astfel, cetățenii vor evita, spun cei de la Poliția Locală, aplicarea măsurilor sancționatorii prevăzute de OUG nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.
Persoane fizice, 1.000 de lei
Direcția Generală Poliția Locală reiterează persoanelor fizice, asociațiilor de proprietari și reprezentanților societăților comerciale că au obligația să respecte regulile privind gestionarea deșeurilor și trebuie să încheie contracte cu operatorul de salubrizare. În caz contrar, se aplică sancțiuni contravenționale de către agenții de poliție locală. Cuantumul amenzilor poate ajunge până la 2.500 lei pentru persoanele juridice, respectiv 1.000 lei pentru persoanele fizice.
Mai multe persoane, taxe suplimentare
În situația în care se constată discrepanțe între numărul de locatari de la o adresă și numărul de persoane pentru care este contractat serviciul de salubritate în acea locație, este posibilă aplicarea unei taxe suplimentare de salubrizare acelor cetățeni ce refuză să contracteze servicii ale operatorului pentru întreaga cantitate de deșeuri generate (7,34 lei/persoană fizică/lună, respectiv 135 lei/mc/lună în cazul persoanelor juridice).
Deșeuri din îngrijiri medicale
Ca o noutate pe care cei de la Poliția Locală insistă acum, deşeurile rezultate din îngrijiri medicale acordate la domiciliul pacientului sau cele rezultate din activitatea cabinetelor medicale amplasate în condominii au, se spune în comunicat, acelaşi regim cu cel al deşeurilor rezultate din activitatea medicală. De asemenea, persoanele care îşi administrează singure tratamente injectabile la domiciliu şi cadrele medicale care aplică tratamente la domiciliu sunt obligate, se mai arată tot aici, să colecteze deşeurile rezultate în recipiente cu pereţi rezistenţi (cutii din carton, cutii din metal etc.), pe care le vor depune la cea mai apropiată unitate de asistenţă medicală publică, care are obligaţia de a le primi. Se interzice colectarea deşeurilor rezultate din îngrijiri medicale în containerele de colectare a deşeurilor municipale.
Obligațiile utilizatorilor serviciului de salubrizare
„Atât în scopul creării unei estetici corespunzătoare municipiului Arad, cât și pentru menținerea unui oraș curat și civilizat, utilizatorii au următoarele obligații: să respecte prevederile Regulamentului prevăzut în actul normativ sus-menționat şi clauzele contractului de prestare a serviciului de salubrizare; să achite în termenele stabilite obligaţiile de plată, în conformitate cu prevederile contractului de prestare a serviciului de salubrizare sau să achite taxa specială de salubrizare aprobată de Consiliul Local al Municipiului Arad, pentru situațiile în care beneficiază de prestarea activităţii fără contract; să respecte normele de igienă şi sănătate publică stabilite prin actele normative în vigoare; să încheie contracte pentru prestarea unei activităţi a serviciului de salubrizare numai cu operatorul căruia autoritatea publică locală i-a atribuit, în gestiune directă sau în gestiune delegată, această activitate, respectiv SC RETIM SA; să asigure curăţenia incintelor proprii, precum şi a zonelor cuprinse între imobil şi domeniul public (până la limita de proprietate); să menţină curăţenia pe trotuare, pe partea carosabilă a străzii sau a drumului, pe porţiunea din dreptul condominiului, gospodăriei şi a locurilor de parcare pe care le folosesc”, au enumerat obligațiile cetățenilor pe tema salubrității reprezentanții Poliției Locale Arad.
Trimite articolul
Xmie mi se pare o mare aberatie sa fii obligat la un serviciu… chiar e o chestie comunista. Pe de alta parte, majoritatea produsem gunoi. Dar ar fi corect sa se cantareasca, sa se sorteze, etc… apoi vorbim de bani.
Asta este abuz in serviciu. Angajatii Primariei nu au ce rezolva problemele unei firme private. Este treaba firmei care a castigat licitatia cum isi ia banii. Daca nu-i convine, sa plece si sa lase pe altii. Dar daca primaria a ajuns sa trimita recuperatorii statului sa rezolve banii unei firme private, este grav. Bine ca nu au angajat interlopii.
Cei de la Retim, adica gunoierii, nu doar reciclabilele le-au luat, dar au uitat sa dea jos de pe autoutilitara si tomberonul galben. Mai pe romaneste l-au furat. Acum mai vine si Primaria ca recuperator🤦♂️ Fura toti.
foarte ilegal nu e treaba politiei sa stie cate persoane stau in casa mea e amestec in viata mea personala si e incalcarea intimitatii e aberant nici pe vremea lui ceausescu nu era asa ceva!
Aha, sa creada ei ca le deschide cineva usa! Care ar fi logica? Daca stau 4 in loc de doi imi dau mai multe tomberoane?
De cand e primaria agent pentru o firma privata?
De cand decide primaria cate firme de salubritate sa fie intr-o localitate? Paraca era piata libera si capitalism. Nimeni nu se sesizeaza pe tema asta? Ca si la curent sau gaz iti poti alege operatorul, de ce la gunoi e monopol? Cred ca e caz greu de coruptie!!!
Este un abuz ! Politita locala nu are competenta de a verifica un contract incheiat intre doi privati ! Orice litigiu in speta se rezolva doar la tribunal.
Primaria ar trebui sa verifice de ce retim nu a furnizat la domiciliul clientilor tomberoanele conform contractului. Eu inca astept.
La chestiune, am contract pt. trei persoane, dar locuim doar doua, una a plecat, primesc cumva diferenta inapoi ?
Daca Retim plateste papara alesilor locali pentru maratonul electoral, totul este posibil. Interesant cum politia locala circula zilnic prin cartierele populate de hoti si spertari tuciuri fara a observa rampele de fier vechi colectate pe domeniul public respectiv carosabil. Borduri sparte agenti chimici goliti pe asfalt spanuri si resturi de bucati de fier vechi cazute din indiferenta pe asfalt. Cine ofera autorizatia de mediu pentru acesti colectori clandestini.
pretul de 7,34 lei/luna nu se mai aplica de multa vreme, este 9,07 + TVA. aici scrie mai jos ca avem si obligatia sa mentinem curatenia pe trotuare , pe partea carosabila din dreptul condominiului. cum sa fac eu curatenie pe domeniul public ? sunt la munca in folosul comunitatii ? pentru ce se mai plateste curatenia stradala ? sunt convins ca pe unele strazi niciun utilaj sau angajat nu a facut curatenie de ani buni . ce facem cu praful de pe strazi, pe care tot noi il inhalam ? sau trebuie sa iesim toti cu maturile si furtunurile sa curatam strazile ? ce pazeste primaria ? unde e gospodarul orasului?
1. La colectare, angajatii intelectuali ai Rectimului arunca cu tomberonul pe asfalt astfel incat toate sunt rupte si crapate, din vina lor. Am filmare, deci nu se poate contesta. Tomberoanele fiind luate de mine, pe banii mei.
2. Gunosiul nu este luat pentru ca nu este in tomberon maro. Iti dau tomberon daca au pe stoc. Dar nau. Cand totusi au, ti-l dau daca te duci dupa el.
Retim-ul a facut contracte cu populatia cu promisiunea ca va aduce acasa tomberonul galben. Nici in ziua de azi nu si-au respectat promisiunea.
Dacă vrem să fim corecţi ar trebui implementată directiva ,, Plăteşi pentru cât arunci,, aşa cum se face în ţările civilizate.Adică se cântăreşte gunoiul şi se facturează după greutate.Nu mi se pare corect ca să intervină cineva să plătesc după numărul de persoane fără alt criteriu.Notaţi de exemplu de câte ori ridici containerul într-o lună .
Servicii impuse nu am mai auzit decât în România. Nu mă poate obliga nimeni să închei un contract atâta timp cât eu nu produc resturi menajere …, ce îi reciclabil returnez ….., iar altceva , o hârtie un carton aprind focul cu ele. La primărie i-ti include taxă de salubrizare ….pe la porți umblă cineva de la vreo firmă să le dau bani căsm restanță. .., la primărie amachitat totul .Nici Dumnezeu nu mai știe ce să crexi…..