ARAD. 286.235 de carduri de sănătate au fost tipărite pentru asiguraţii de peste 18 ani, din judeţul Arad. Unele dintre ele au şi ajuns deja la beneficiari, prin poştă. Primii destinatari sunt salariaţi şi pensionari, în general categorii de asiguraţi bine definite.
„Cardul Naţional de Sănătate reprezintă modalitatea ca dumneavoastră să fiţi identificat ca asigurat în sistemul naţional al asigurărilor sociale de sănătate, să primiţi servicii şi, implicit, să certificaţi efectuarea serviciilor medicale primite” – se arată într-o scrisoare care însoţeşte cardul expediat asiguratului. „Punerea în funcţiune a cardurilor va avea loc, teoretic, începând de la 1 ianuarie 2015, după ce medicii de familie îşi vor fi achiziţionat cititoarele de carduri” – precizează Bianca Găicean, purtător de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Arad.
286.235 de carduri de sănătate au fost tipărite pentru asiguraţii de peste 18 ani, din judeţul Arad. Unele dintre ele au şi ajuns deja la beneficiari, prin poştă. Primii destinatari sunt salariaţi şi pensionari, în general categorii de asiguraţi bine definite.
„Cardul Naţional de Sănătate reprezintă modalitatea ca dumneavoastră să fiţi identificat ca asigurat în sistemul naţional al asigurărilor sociale de sănătate, să primiţi servicii şi, implicit, să certificaţi efectuarea serviciilor medicale primite” – se arată într-o scrisoare care însoţeşte cardul expediat asiguratului. „Punerea în funcţiune a cardurilor va avea loc, teoretic, începând de la 1 ianuarie 2015, după ce medicii de familie îşi vor fi achiziţionat cititoarele de carduri” – precizează Bianca Găicean, purtător de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Arad.
Pași
Ce trebuie să facă arădeanul care a primit cardul de sănătate prin poştă? Nimic special, dat fiind că deocamdată e inutilizabil. Dar, la prima vizită pe care i-o va face medicului de familie, trebuie să aibă asupra sa cardul şi să-l informeze pe medic că l-a primit. Foarte probabil, pacientului i se va explica ce date va conţine şi la ce va folosi cardul de sănătate. În această fază, asiguratul va fi pus să semneze o declaraţie prin care îşi exprimă acordul asupra datelor medicale care vor fi introduse pe card (grupă sanguină, Rh, eventuale diagnostice de boli cronice etc).
În următoarea etapă, se realizează activarea cardului, procedură care presupune personalizarea pin-ului de acces format din patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient. Acest pin va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate. Activarea cardului se poate face cu ajutorul unui cititor de card pe care trebuie să şi-l cumpere medicul de familie.
Dovadă
„Asiguraţii trebuie să ştie că, odată ce au intrat în posesia cardului naţional de sănătate, acesta înlocuieşte adeverinţa de asigurat. Acesta e beneficiul cel mai important pentru oameni” – punctează Bianca Găicean, purtător de cuvânt al CAS Arad.
După distribuirea cardului naţional, va urma o perioadă în care vor rula în paralel cele două sisteme, pentru ca atât asiguraţii cât şi furnizorii de servicii medicale să se acomodeze cu această soluţie informatică şi pentru a depista şi a remedia eventualele probleme depistate în funcţionarea acestei soluţii informatice.
„Prin implementarea acestui sistem informatic, banii din sistemul asigurărilor de sănătate vor fi cheltuiţi mai eficient şi mai transparent. Unul dintre principalele obiective ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate este ca, începând de anul viitor, toate serviciile medicale să fie validate şi decontate doar prin intermediul cardului naţional” – susţin reprezentanţii CNAS.
Atenţie la poştaş!
Dacă încă nu aţi primit cardul, fiţi atent la poştaş! El este cel care va trebui să vă înmâneze documentul, pe baza actului dumneavoastră de identitate şi a semnăturii de primire. Dacă nu sunteţi găsit acasă, poştaşul vă lasă un aviz; are datoria să facă acest lucru de cel puţin două ori. În cazul în care nu veţi reuşi să intraţi în posesia cardului la oficiul poştal în termen de 20 de zile, atunci trebuie să vă adresaţi personal Casei de Asigurări de Sănătate, căci Poşta are la dispoziţie zece zile pentru a preda cardul instituţiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!