Primăria Municipiului Arad a lansat licitația pentru Servicii de elaborare Proiect tehnic de execuţie, documentații tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, studii faza Proiect Tehnic, inclusiv servicii de asistenţă tehnică din partea proiectantului pentru – Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul, care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și str. Ștefan cel Mare.
Proiectul presupune modernizarea parcului auto al Companiei de Transport Public Arad, prin achiziționarea a zece autobuze electrice, dar și modernizarea traseului propriu-zis. Pentru tronsonul Zona UTA-strada Andrei Șaguna, în lungime de peste trei kilometri, Primăria așteaptă – conform caietului de sarcini al licitației – stabilirea locației pentru o stație de putere mare de încărcare a autobuzelor electrice, stabilirea locației pentru alte zece stații de încărcare normală (parte a altui proiect), reconfigurarea traseului pistelor de biciclete, stabilirea stațiilor de autobuz și a dotărilor acestora, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități, identificarea zonelor în care este posibilă plantarea aliniamentelor de arbori și arbuști. Pentru tronsonul al doilea – continuare str. Andrei Șaguna-Calea Timișorii, lung de 3.7 kilometri, se propune prin caietul de sarcini realizarea continuității străzii Andrei Șaguna de la intersecția cu străzile Barbu Lăutaru și Sibiului, peste Mureș, până pe strada Economului, prin construirea unui pod. De la viitorul pod, legătura cu Calea Timișorii se va face pe străzile Economului, Coloniștilor, Constantin Ticu Dumitrescu, Dr. Mihail Mărcul-Ogorului. Al treilea tronson are 560 de metri, fiind situat pe Calea Timișorii, între intersecția cu strada Ogorului și cea cu strada Ștefan cel Mare. În cazul acestui tronson, se propune stabilirea locației stației de capăt a traseului, astfel încât să se poată asigura accesul facil spre o stație de tramvai din zonă, dar și un mod ușor de întoarcere a autobuzului pentru traseul de retur. Și aici se va identifica locația amplasării unei stații de încărcare de putere mare pentru autobuzele electrice.
Banii alocați
Conform licitației publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, ofertele pot fi depuse până pe data de 22 aprilie 2020. Suma totală pe care este dispusă Primăria să o acorde pentru realizarea studiilor amintite este de aproape 5.3 milioane de lei. Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014 -2020 și prin contribuția din Bugetul general al Municipiului Arad. Contractul de finanțare a fost semnat în a doua jumătate a lunii noiembrie, anul trecut. Criteriul de atribuire a contractului va fi cel mai bun raport calitate-preț, componenta financiară „cântărind” 40% din totalul punctajului, 60% fiind componenta tehnică, adică experiența personalului cheie/a specialiștilor.
Trimite articolul
XDe ce nu introduceti troleibuze dlor edili? Acestea pot intra pe ori ce strada in ori ce cartier si nu e nevoie sa se sparga asfaltul? De ce TM poate de ce Brasovul poate de ce … de ce….?
-
De treci codrii de aramă…
De ce?! Pt simplul motiv ca, finantarea se face din programul operational regional, finantat din bugetul local, si se poate fura. Este loc pebtru furat! Intre UTA si str Stefan cel Mare este linie de tramvai. Podul despre care vorbeste nici peste 20 de ani nu va fi gata. Dar, gsi sa furam pana atunci