Dintr-un scandal în altul. Aceasta pare să fie deviza constructorilor de pe autostrada Nădlac-Arad. După ce au dărâmat sute de metri de platformă de pământ deoarece nu corespundea cerinţelor impuse pentru autostradă, după ce au anulat accesul nădlăcanilor la propriile terenuri agricole, acum cei de la Romstrade au o nouă problemă: zeci de angajaţi şi-au dat demisia după ce nu şi-au mai primit salariile din lunile noiembrie-decembrie.
Aceştia au rămas fără venituri, iar acum nu mai au din ce să trăiască. Mulţi dintre ei au renunţat la vechile locuri de muncă, atraşi de mirajul banilor mulţi oferiţi de către cei de la Romstrade, dar au luat banii doar o lună sau două, după care salariile s-au lăsat aşteptate mult şi bine. Şi nu au mai venit.
Oficialii Ministerului Transporturilor se arată sideraţi de vestea primită de la noi, susţinând că au plătit la zi toate facturile emise de către societatea cu pricina şi nu şi-ar putea explica motivul pentru care salariile oamenilor nu ar fi plătite de atâtea luni. „Nu avem facturi restante la firma respectivă. Toate plăţile sunt la zi, nu avem întârzieri. Nu pot să îmi dau seama de ce oamenii nu şi-ar primi salariile”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Salariaţii care nu şi-au mai primit banii încă de anul trecut spun că au sesizat Inspectoratul Teritorial de Muncă, în speranţa că inspectorii instituţiei vor reuşi să constrângă firma să le plătească salariile.
Muncitorii spun că, din momentul în care şi-au dat demisia, realizarea autostrăzii nu mai decurge normal din cauza lipsei de personal. „Nu se mai lucrează la ritmul normal, doar sunt cu câteva zeci de persoane lipsă. Au adus la un moment dat muncitori de la alte lucări, din Haţeg şi din Timiş, dar şi aceştia s-au întors înapoi la casele lor”, ne spune un fost angajat al Romstrade, sub protecţia anonimatului.
Probleme financiare
Pe surse, se pare că toată decăderea Romstrade ar fi pornit de la proiectul pe care îl realizează în parteneriat cu Blue Air: un aeroport în localitatea Adunaţii Copăceni, care ar urma să preia toate cursele low-cost. Se pare că infuzia foarte mare de capital, nişte probleme juridice, unele penalizări şi amenzi primite ar fi golit vistieria Romstrade, iar acum societatea se vede pusă în situaţia de a nu mai avea bani nici măcar pentru salariile angajaţilor. Din păcate, reprezentanţii Romstrade nu au putut fi contactaţi pentru a aduce lumină în acest nou scandal de pe autostrada Nădlac-Arad.
Gata în 2013?
Consorţiul Romstrade-Monteadriano-Donrep a câştigat realizarea primului lot al autostrăzii Nădlac-Arad (22 de kilometri). Potrivit contractului semnat, şoseaua ar trebui să fie gata până în 2013. Dar, ţinând cont de multitudinea de probleme, este greu de crezut că termenul va fi respectat.
Supracontrol la autostrada Nadlac – Arad
Scandal pe autostrada Arad -Nadlac
Citiți principiile noastre de moderare aici!